Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Gabro


Rower

Anbefalte innlegg

Hallo.

Så at en kar på forumet hadde forsøkt å få noen synspunkter på fjellstøvelen Crispi Gabro uten å få noen svar. Jeg synes den ser fin ut, liker støvler som gir god støtte og tåler en trøkk. Vekt er ikke altfor viktig for meg. Beveger meg mye i steinur. For meg ser det ut som om Crispi med Gabro har laget en fjellstøvel med de rette sømmene (eller mangelen på disse), god ankelstøtte, og med skinn som er tykt nok til å motstå hard vandring i gråstein.

Noen som har erfaringer eller synspunkter bare ved å se på denne linken?

http://platousport.com/butikk/produkt/564/crispi-gabro/

(Bildet er hentet fra Platous nettside. Klikk på bildet for å se større versjon)

Takknemlig for svar.

A.

post-934-133474460145_thumb.jpg

post-934-133474460152_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

jeg synes støvelen ser veldig bra ut. Tåkappe i gummi synes jeg er et must, spesielt når man, som du, går mye i steinur. Den kunne selvfølgelig hatt en gummirand helt rundt, men tåkappe er viktigst. Den har litt stivere gåflex enn Besseggen, noe som er bra når en har storsekken på ryggen. Min eneste innvending er høyden, mulig det hadde vært en fordel med en tomme høyere skaft for bedre ankelstøtte ved bæring av tung sekk. Den har imidlertid 3 mm fullær, så støvelen i seg selv bør være ganske stiv.

Selv bruker jeg Hanwag Alaska, som jeg er veldig fornøyd med (så langt). Den er nok litt høyere i skaftet enn Gabro og gir god ankelstøtte, men Gabro er absolutt en støvel jeg ville ha vurdert om jeg skulle kjøpe nytt.

Jeg foreslår at du prøver den på labbene, gjerne med sekk på ryggen, da får man raskt et inntrykk av brukeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

jeg kom på en ting til: Crispi (Italiensk merke) er ganske smal i lesten, så hvis du har en normal "norsk" fot (dvs. bred) kan den være for smal for deg. Jeg kjøpte først Crispi Nevada, men etter å ha hatt støvlene på en times tid hjemme i stua fikk jeg vondt i føttene, de ble derfor returnert. Hanwag, som er tysk, har gjennomgående en bredere lest, noe som ofte passer norske labber bedre.

Dessuten: Bytt ut innleggssålene i støvelen med noen som gir bedre støtte for foten, spesielt viktig på lange turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Gekko.

Skal selvsagt prøve støvelen på foten før jeg bestemmer meg. Har en nokså smal fot, så jeg håper det skal gå bra. Falt for det tykke læret, tåkappen og den tilsynelatende solide utførelsen.

Kjøper støvelen trolig i begynnelsen av mai, og gir en rapport om hvordan den funker etter å ha brukt den en stund.

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.