+sneakyowl Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Både Aclima og Brynje (kanskje flere?) har "heldresser" i ull og/eller netting. Noen av disse har også integrert finlandshette. Er det noen som har erfaringer med noe sånt? Det har fristet å prøve ut flere ganger, men jeg lurer på om det egentlig gir noen praktiske fordeler. Det er kanskje litt kjipere å lufte ut nedentil i mangel på en linning som kan "åpnes"? Der man går i samme ulltøy kontinuerlig, også til camp/soving kan det kanksje har noe for seg. Hvis man bruker dampsperrepose i soveposen så har det ikke så mye å si om du går ned i posen med "fuktig ull". Og hva med integrert finlandshette/hette? Like greit /enklere å bare ha dette som eget plagg?
+Bryggekar Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Jeg har erfaring med heldress, men ikke av netting. Til min kropp (type lang og tynn) var det vanskelig å finne riktig størrelse, da jeg er xl i rygglengde og m i midjemål. Da må du velge om du skal ha flagrende gevanter eller permanent truserøsk, og ingen av delene passer for meg 🤣 Men hvis du sklir rett inn i en standardstørrelse, er det neppe et problem. Hette liker jeg ikke, jeg vil heller ha en separat finlandshette eller lue. Fastmontert hette er i veien når du ikke trenger den. Men begge deler er jo smak og behag. Det jeg syns er helt håpløst, kan jo være helt perfekt for deg. Endret 3 timer siden av Bryggekar 1
+rhammervik Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Har Aclima sin. Den er grei å bruke også når en skal på do, men jeg er usikker på om jeg opplever den som varmere enn todelt. Har brukt den rett mot kroppen uten noe enn underbuksa under. For min del så er det området rundt hoftene som virker kaldere enn med todelt. Kan ha noe med at det ved bruk av todelt så er området dekket av dobbelt lag, både av trøya og longsen. Bruker Woolpower så både longs og trøye er lange og overlapper bra. Mulig dette kan endres om det brukes en lang tskjorte under heldressen. Hetta er fin når den brukes, men skulle hvert uten den når den ikke er i bruk. Glidelåsene oppleves som den minst solide delen. De er nok ykk, men er fintannet og smal utgave. Glidelåsen foren er toveis så en kan lufte understellet uten å åpne hele. Jeg går for det meste i samme ulla hele turen, og tørker på kroppen. Ser for meg at en heldress blir litt mer heft å skifte enn en todelt. 1
+sneakyowl Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Takk @rhammervik! Det høres konklusivt ut som at man kanskje ikke tjener så mye på å ha en sånn over vanlig to-delt løsning. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå