Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I helga hadde jeg sesongens første tur på fjellskia og hadde med meg mohair fellene.  

Fellene har vært brettet lim mot lim oppbevart i en skuff i pungen de kommer levert i. 

Da jeg dro fellene ut for å legge de på, så løsnet limet flekkevis fra fellen. Merket med en gang da jeg la de på at de ikke satt så godt på skiene. De datt ikke av under turen, men tenker jo at de kanskje ikke vil holde i lengda.   Det er jo også lim å få kjøpt til å legge på, men synes nå de bør holde lenger enn tre gangers bruk. 

Da jeg kom hjem dro jeg ut syntetfellene som ble kjøpt samtidig, og akkurat det samme skjedde med dem. 

Jeg har vært i kontakt med Åsnes, og de ba meg høre med der jeg kjøpte dem, men om det ikke løste deg der, så skulle jeg kontakte Åsnes igjen. 

Er det noen som har opplevd det samme? 

20260130_183415.thumb.jpg.16ae1a0e23ad6f70663b03d280811e8d.jpg20260130_183415.thumb.jpg.16ae1a0e23ad6f70663b03d280811e8d.jpg

20260130_183559.jpg

Endret av Mortymus
Skriveleif
Skrevet

Er det dårlig hold i limet når du setter de på skiene innendørs, eller opplevde du kun dårlig hold når du var ute (i kulden?)?

Jeg har sett sånne flekker på mine feller før, men kanskje ikke i så stort omfang. Det har ikke hatt noe å si på holdet i limet for min del. Generelt har jeg sluttet å ta av kortfellene fra skiene. Erfaringen min tilsier at da holder de seg best :) På ene skiparet har de vel sittet på kontinuerlig i godt over ett år snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.