Zel Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har en plan om å kjøpe ny brenner for bruk på vinteren og skulle gjerne hatt noen råd fra dere før jeg bestemmer meg. Har lest ymse tråder her inne, men hver gang jeg tror jeg tror har bestemt meg dukker nye alternativer opp. Så langt har jeg brukt et trangia stormkjøkken med rødsprit året rundt – sommer og vinter de siste 20 årene. Men i sommer gikk jeg til innkjøp av en Pocket Rocket for en 14 dagers lettpakketur i Børgefjell og er veldig fornøyd med den. Nå er tiden inne for også å oppgradere til en multifuel variant, hovedsaklig fordi jeg ønsker noe som kan gi varme i teltet i tillegg til matlaging og snøsmelting. Jeg ønsker meg en brenner som er driftssikker, produserer så lite CO som mulig (så jeg både kan bruke den til både å koke vann og varme opp i teltet) og som kan justeres noe, så jeg også kan lage litt mer avansert mat en frysetørret om ønskelig. Det er også et pluss om den er stillegående, men ikke et absolutt must. Det samme gjelder vekt, så lett som mulig, men ikke på bekostning av de andre kriteriene. Vil nok hovedsaklig brukes med pulk. Lenge tenkte jeg på XGK, men den er nå litt nede på lista pga justeringsmulighetene. Neste valg var Wisperlite, men ble usikker på denne da jeg leste at den er mindre god når det gjelder produksjon av CO. Akkurat nå vurderer jeg MSR dragonlfy, mtp nevnte kriterier. Men før jeg slår til på den ville jeg høre her inne om noen har noen gode innvendinger eller andre forslag? Gjerne med begrunnelser i forhold til kriteriene over. Takker for eventuell hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå