Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur fra 26. desember til 3. januar, tilgjengelig med Suzuki Swift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg skal på min første vintertur med hunden min (jeg har vært i fjellet om vinteren før – også i begynnelsen av januar, men dette er første gang jeg er alene).
Jeg ankommer Kristiansand med ferge 26. desember, og så skal jeg dra ut for å finne noen fjell å utforske. Jeg kunne trenge noen anbefalinger om hvor jeg skal dra, men saken er at jeg kjører min Suzuki Swift (og tar med snøkjettinger, selvfølgelig), så det bør være et sted som kan nås med en vanlig "bybil" og hvor det er lav risiko for stengte veier når jeg må dra igjen. Jeg vil helst ikke kjøre mer enn 6-7 timer fra Kristiansand (ikke mye lenger nord enn Geilo).

Jeg håper noen kan hjelpe meg!

- Marius & Ráhpa fra det flate Danmark

Foto fra Femundsmarka

20250817_114841.thumb.jpg.4760ac791bd7819fbe098ab388497d19.jpg

20250815_091423.jpg

_NZ93657.jpg

_NZ93805-HDR-Pano.jpg

_NZ94118.jpg

_NZ94191.jpg

Annonse
Skrevet (endret)

Et enkelt forslag er å kjøre til Haukeliseter og gå derfra, enten nordover mot Hardangervidda (litt tunge oppoverbakker i starten) eller sørover. På Haukeliseter har du også gode parkeringsmuligheter, og det skal en del til for at veien stenges helt.

Det hender det blir kolonnekjøring bak brøytebilene (som kjører hele tiden) om det er dårlig vær.

Endret av sneakyowl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.