+sneakyowl Skrevet tirsdag kl 15:17 Skrevet tirsdag kl 15:17 (endret) Forrige sesong kappet og sydde jeg Fjellpulken Tentbag 200-teltposen min 60cm kortere. Jeg knekker teltstengene i 3 korte deler istedenfor 2 for å holde teltrullen godt innenfor pulken, og jeg liker en litt mer kompakt rull på toppen av pulken generelt. Etter kappingen veide Fjellpulken-posen fremdeles 414g. Ganske mye for funksjonen sin egentlig, selv om den på alle andre måter fungerer bra. Optimalt sett skulle bunndiameteren på posen vært en del mindre. Med noen meter DCF liggende fra tidligere ambisjoner og bestilt oppdrag fra @ole_brum / Aust Gear ble resultatet en veldig snasen løsning på 118,7g, tapede sømmer og kompakte mål som passer meg mye bedre. Det skal vel godt gjøres å få det noe lettere. Spent på å prøve ut i felt! Førsteinntrykket er i hvert fall meget bra. Endret tirsdag kl 15:18 av sneakyowl 8
+Walle Skrevet i går, 22:52 Skrevet i går, 22:52 Jeg lurte på om det var en Cluben pose som lå på toppen av pulken du hadde bilde av i ett innlegg i en annen tråden. Men tenkt, det er vel ingen som er gærn nok til det 😅 Ser veldig bra ut ! Så, gratulerer med det som sannsynligvis er verdens dyreste teltpose! Er ikke bare vekten som er tiltrekkende, det at cuben ikke trekker vann er likså tiltrekkende, for vekta vil være det samme etter en lett regnskur 👌 1
+Espen Ørud Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Walle skrev (8 timer siden): Er ikke bare vekten som er tiltrekkende, det at cuben ikke trekker vann er likså tiltrekkende, for vekta vil være det samme etter en lett regnskur 👌 Hvis det regner når du trekker pulk så bor du for langt sør Prosjektet ser fantastisk ut. SKkulle bestilt en tilsvarende til midtdeling av stenger dersom jeg 1) var plaget med regn på pulkturer, 2) var nøye med vekta på pulkturer. Der tror jeg jeg har forholdsvis mye å hente på å kutte vekta andre steder først 1
+sneakyowl Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden Materialvalget var litt tilfeldig egentlig. Jeg kjøpte DCF-materiale i fjor for et mulig DIY-trekk for en pariserpulk, men jeg droppet det til fordel for en helt annen pulk. Da ble jeg sittende med en del "hvitt gull på rull". Etter å ha sett x antall ganger over i pakkelisten for langtur på vinterstid og prøvd å finne steder vekt kunne spares inn ble det fort teltposen😁 Jeg tror ikke man havner veldig langt unna samme vekt med lett og mye rimeligere silnylon, men det er ikke like kult 🤪
+Walle Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Espen Ørud skrev (14 timer siden): Hvis det regner når du trekker pulk så bor du for langt sør Tja, bor i Oslo. Men det blir ikke så mange pulkturer der. Prøver å dra utnytte sesongen med snø så lenge som mulig og da er det ikke alltid været og temperaturen på min side. Så regnskur var vel kanskje ikke helt rette ordet, men sludd og pluss grader. Men har forsåvidt hatt regnskur også på tur med pulk. sneakyowl skrev (14 timer siden): Materialvalget var litt tilfeldig egentlig. Jeg kjøpte DCF-materiale i fjor for et mulig DIY-trekk for en pariserpulk, men jeg droppet det til fordel for en helt annen pulk. Da ble jeg sittende med en del "hvitt gull på rull". Etter å ha sett x antall ganger over i pakkelisten for langtur på vinterstid og prøvd å finne steder vekt kunne spares inn ble det fort teltposen😁 Jeg tror ikke man havner veldig langt unna samme vekt med lett og mye rimeligere silnylon, men det er ikke like kult 🤪 Jeg har noen ruller selv med cuben, kjøpte i overkant av hva jeg trenger til telt prosjektet som jeg ikke har kommet igang med enda. Teltstengene er tapet slik at jeg bretter de i tre, så det trengs ikke så altfor mye å lage et teltpose 😏 Dog, teltpose jeg sydde for noen år tilbake holder fortsatt 🫣 Dog, du får bare passe på å sikre posen godt. Har mistet ett par cubentrekk jeg har laget til kameraene som vanligvis henger på skulderreima, de drar fort av gårde i vinden 😬
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå