Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Kjøpte med en ubrukt fjorårets modell i str XL, som jeg har nå fått testa to turer til nå. Jeg bruker den til hundekjøring og blitt anbefalt denne av flere aktive hundekjører. Må si at den sto veldig til forventing og jeg har testa den i vått føre med sludd og temp rundt null med ski bak pulken/slede. Det har tidligere vært to modeller av denne, den ene med tykkere isolasjonsmateriale på innsiden og den jeg har uten. Ser ut som det er den samme jeg har du har linket til.

Første og fremst en solid bukse.

Mine positive erfaringer til nå:

1. Veldig gode glidelåser og borrelåser. Digger at man kan dra opp/ned gildelåsen på begge sider, som er gull for å regulere varmen ved høy aktivitet. Den er også flere borrelåser og som har en god "flik" som gjør at du kan ha glidelåsen oppe uten at snø og andre ting kommer inn. God regulering av glidelåsen på sidene.

2. Jeg har kanskje litt for stor bukse og burde kanskje hatt den i L, men den passer i høyden og bib delen sitter bra veldig bra på overkroppen med muligheter for å regulere på sidene og buksa sagger ikke. Jeg har kniv belte på, jeg kommer enkelt til for å kunne "slå lens" uten å ta kniv belte. Glidelåsen øverst kan enkelt tas opp/ned begge veier.

3. Digger inner liner i buksa, spesielt når det er vått og "ventile" materialet sveller og blir hardt.

4. Ekstra polstring rundt knær og rumpe er digg. Denne buksa er varm og god, selv om det er vått og du har svetta godt.

Fikk testa den i helgen med rundt 10 minus og høy aktivitet. Ikke noe problem å ta en rast uten at jeg begynte å bli kald.

Noe som er verdt å ta med i betrakting for denne buksa til bruk for skiturer.

1. Nokså tung bukse, kan være verdt å testa buksa før man kjøper, slik at man får riktig størrelse. Er veldig stor i størrelsen.

2. Passform, den har god passform på overkroppen, men veldig vid fra lårene og ned. Mye vid rundt knærne og ned. Får plass til store kneputer, som blir litt overkill etter min mening. Skal legge inn 10 cm * 10 cm fra et gammel liggeunderlag, denne skal sys, slik at den sitter fast.

3. Har solid borrelås i fotenden. Sitter veldig bra på de store vinterstøvelene min, men satt ikke like godt på skistøvlene. Om jeg skulle hatt brukt denne på skiturer, ville jeg hatt med innvending snøgamsje. Buksa er for vid til å bruker med eksterne gamsje.

Perfekt bukse for å oss som driver med hundekjøring. Tenker at det 75% bukse for fjell skitur. Men om du sliter med å finne en bukse som passer, så kan denne funke bra.

Endret av Dompappen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.