Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske - Hardangervidda sen august

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - ny her på forumet, så beklager evt nok en post om det samme.. 

Har en plan om å reise opp i neste uke onsdag kveld til søndag. Tanken er Tinnhylen - Besso - Dimmerdalshøgdene. Teltet blir med. Målet med turen er fiske og gjerne teste ut både Trollvann/småvann og evt vassdrag. Er også litt nysgjerrig på fiske i Besso med tanke på at det nærmer seg gytetid.

Jeg har fisket i området tidligere. Dvs Nordmansslågen, Olsenhølen/Bremafoten + et par småvann i nærheten av Blyvarden. Selve Dimmerdalshøgdene er nytt for meg, så selv om jeg liker å traske i ukjent terreng er jeg veldig lydhør for andre sine erfaringer. 

Er det noen som har noen tips til hva som kan være verdt å prøve av vann og pytter? Andre som har erfaringer med fiske i Dimmerdalshøgdene sen august? Selvfølgelig send gjerne PM om man vil. Jeg er svært takknemlig for alle mulige tilbakemelding, både "Do's and don'ts"

Og er det andre som skal i området samme periode? 

--

Eirik

Annonse
Skrevet

Var en tur i samme område nylig, riktignok med fokus på gåing fremfor fisking. Gikk av den grunn "korte veien" opp stien øst for Besso og surret litt rundt der med stanga før jeg gikk vestover mot stien mellom Besso og Litlos. Dersom fokuset er mer på fiske ville jeg antakeligvis gått opp Finnbjørnslaet, der du får flere vann egnet for stangfiske fra land på rekke og rad ut i fra kart å dømme. 

Når det kommer til de mer fisketekniske forslagene tenker jeg andre nok kan bidra mer her. Jeg er en enkel kar som drar på tur med én stang, snelle og et par skjesluker/spinnere uten noe mer dill. 

Skrevet

Flott område og magisk fiske hvis du treffer med været! 

Et lite PS : dette er midt i reinsjakta. Jeg er usikker på om dette er allmenning? I så fall kan det sitte en jeger på hver tue der oppe og irritere seg grønn over fiskeren som vindsetter hele dalen 🫣😉

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.