Fiskepadde Skrevet i går, 19:27 Skrevet i går, 19:27 Tenkte å prøve meg på Lawson i år, men jaggu ikke imponert over hva som kom i posten. For det første kjennes snellene som de er fylt med småstein, for det andre både mangler det deler på den ene og har del med feil snellestørrelse på den andre! Disse går i retur… Fikk også en Lawson tele å kikke på, men tuppen er såpass imponerende tynn i en 7-25 stang at jeg blir nervøs bare av å strekke den ut. Nymotens greier… Siter
+Gabs88 Skrevet i går, 20:35 Skrevet i går, 20:35 Jeg sier det gang på gang, Lawson er på grensen til svindel, alle varer er minst dobbel pris i forhold til hvor de burde ligge med den kvaliteten de har. Anbefaler omtrent et hvilket som helst annet merke over Lawson. 1 Siter
Fiskepadde Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden 16 hours ago, Gabs88 said: Jeg sier det gang på gang, Lawson er på grensen til svindel, alle varer er minst dobbel pris i forhold til hvor de burde ligge med den kvaliteten de har. Anbefaler omtrent et hvilket som helst annet merke over Lawson. Tenkte de var såpass lette at til en 1000-lapp kunne det duge, men nei. Holder meg nok til Shimano og Okuma som før. Eller Biltema, for jeg ble imponert over den korte «ultralett» stangen jeg kjøpte der i fjor. Krokene til Biltema bør man derimot styre unna, veldig sprø. Siter
Navigatøren Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Måtte selv reklamere 2 ganger på en mnd. med Lawson explorer G3 hvor tuppen knakk. Fikk tilbud om ny tupp på den tredje, men kasta stanga og kjøpte en shimano forcemaster. Den har holdt i 5 år nå med samme bruk. Kan være jeg er uvøren, men synes det er påfallende at begge shimanostengene mine har holdt i 5-6 år nå. Siter
+Gabs88 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 38 minutes ago, Navigatøren said: Måtte selv reklamere 2 ganger på en mnd. med Lawson explorer G3 hvor tuppen knakk. Fikk tilbud om ny tupp på den tredje, men kasta stanga og kjøpte en shimano forcemaster. Den har holdt i 5 år nå med samme bruk. Kan være jeg er uvøren, men synes det er påfallende at begge shimanostengene mine har holdt i 5-6 år nå. De avslører i stor grad seg selv, feks har jeg hørt om flere som har fått spørsmål (meg selv inkludert) om de hadde løftet fisk ut av vannet ved hjelp av stangen. Og da er det slik at hvis du svarer ja med Lawson så vil de automatisk prøve å avslå alt av reklamasjoner. Spesifikasjonene til stengene og kvaliteten på komponentene opp mot prisen du betaler er også latterlig lav. De bruker det er at de er et "norsk merke" til å lure folk til å tro det er noe som passer godt til det fisket vi holder på med her i landet, mens de egentlig selger middelmådig kvalitet til overpris. Styr unna. Siter
Volum Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Gabs88 skrev (20 timer siden): Lawson er på grensen til svindel Jeg har hørt gode ting om Ambassadeur kopiene dere, som er laget i samme fabrikk som Abu brukte før de flyttet til Kina. Men det kan godt hende at resten er ræl. Siter
+Øystein_ Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Gabs88 skrev (1 time siden): De avslører i stor grad seg selv, feks har jeg hørt om flere som har fått spørsmål (meg selv inkludert) om de hadde løftet fisk ut av vannet ved hjelp av stangen. Og da er det slik at hvis du svarer ja med Lawson så vil de automatisk prøve å avslå alt av reklamasjoner. Spesifikasjonene til stengene og kvaliteten på komponentene opp mot prisen du betaler er også latterlig lav. De bruker det er at de er et "norsk merke" til å lure folk til å tro det er noe som passer godt til det fisket vi holder på med her i landet, mens de egentlig selger middelmådig kvalitet til overpris. Styr unna. Men det er ikke så greit å finne andre leverandører av stenger til typisk norsk fjellfiske. Ofte vil man på fjellet ha lange stenger, 12-13-14 fot med lave kastevekter. Sånn 10-40 gram og sånt fordi det egner seg for bombefiske og slukfiske. Og jeg har som sagt ikke funnet så mange andre som lager sånt. Jeg har for øvrig 2 stenger fra Milo som er ganske lange. Sikkert ikke noen superstenger, men de har da holdt. Siter
+Gabs88 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 23 minutes ago, Øystein_ said: Men det er ikke så greit å finne andre leverandører av stenger til typisk norsk fjellfiske. Ofte vil man på fjellet ha lange stenger, 12-13-14 fot med lave kastevekter. Sånn 10-40 gram og sånt fordi det egner seg for bombefiske og slukfiske. Og jeg har som sagt ikke funnet så mange andre som lager sånt. Jeg har for øvrig 2 stenger fra Milo som er ganske lange. Sikkert ikke noen superstenger, men de har da holdt. Det finnes generelt sett lite av utvalg på det norske markedet når det kommer til alt av stenger. Jeg har i det siste bestilt direkte fra Japan. Da har du et helt fantastisk utvalg. Bestilte feks nylig Shimano Lunamis 11 fot 7-35g og Daiwa Labrax AGS 10-50g 11 fot, begge er fantastiske stenger. Lenger enn 11 fot syntes jeg forøvrig det er lite behov for, trives best på 10 fot selv. Men det finnes faktisk en del snacks opp til 15 fot som kan bestilles fra Japan. Endret 2 timer siden av Gabs88 Siter
+Øystein_ Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Gabs88 skrev (30 minutter siden): Det finnes generelt sett lite av utvalg på det norske markedet når det kommer til alt av stenger. Jeg har i det siste bestilt direkte fra Japan. Da har du et helt fantastisk utvalg. Bestilte feks nylig Shimano Lunamis 11 fot 7-35g og Daiwa Labrax AGS 10-50g 11 fot, begge er fantastiske stenger. Lenger enn 11 fot syntes jeg forøvrig det er lite behov for, trives best på 10 fot selv. Men det finnes faktisk en del snacks opp til 15 fot som kan bestilles fra Japan. Har du noen nettsider som eksempel? Siter
+Gabs88 Skrevet 18 minutter siden Skrevet 18 minutter siden (endret) 1 hour ago, Øystein_ said: Har du noen nettsider som eksempel? Discovery Japan (Bare brukt en gang, selger alt slags varer ikke bare fiskeutstyr) Troutshop.jp (Engelsk Index, søk på google) Denne er utrolig rå på ørretwobblere/sluker og alts slags crazy ørretsnacks. Dette er en del av Proshop Ootsuka som er en kjede av 8 butikker med fokus på forskjellig type fiske. Plat.co.jp som er min mest brukte, har alt fra ørret til sjøfiske og alt annet. Kan forøvrig nevne at 10-50g 11 fots Daiwa Labrax stangen min veier 160 gram mens min Lawson Arctic Trout 4-16g 10 fots stang veier ca 195g... Det er helt lattelig, Labrax Stangen har mye høyere kastevekt og et en fot lengre men klokker allikevel mye lavere på vekten.. 11 fots Shimano Lunamis 7-35g veier 170g, og er Shimano sin direkte konkurrent mot Labrax. Selvfølgelig dyrere stenger enn Arctic Trout men Arctic Trout er ikke akkurat priset lavt den heller. Endret 14 minutter siden av Gabs88 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.