Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å prøve meg på Lawson i år, men jaggu ikke imponert over hva som kom i posten. For det første kjennes snellene som de er fylt med småstein, for det andre både mangler det deler på den ene og har del med feil snellestørrelse på den andre! Disse går i retur… Fikk også en Lawson tele å kikke på, men tuppen er såpass imponerende tynn i en 7-25 stang at jeg blir nervøs bare av å strekke den ut. Nymotens greier… IMG_0467.thumb.jpeg.c5adf8131a02d6a9534e246feb68ad3e.jpeg

Annonse
Skrevet

Jeg sier det gang på gang, Lawson er på grensen til svindel, alle varer er minst dobbel pris i forhold til hvor de burde ligge med den kvaliteten de har. 

Anbefaler omtrent et hvilket som helst annet merke over Lawson. 

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, Gabs88 said:

Jeg sier det gang på gang, Lawson er på grensen til svindel, alle varer er minst dobbel pris i forhold til hvor de burde ligge med den kvaliteten de har. 

Anbefaler omtrent et hvilket som helst annet merke over Lawson. 

Tenkte de var såpass lette at til en 1000-lapp kunne det duge, men nei. Holder meg nok til Shimano og Okuma som før. Eller Biltema, for jeg ble imponert over den korte «ultralett» stangen jeg kjøpte der i fjor. Krokene til Biltema bør man derimot styre unna, veldig sprø. 

Skrevet

Måtte selv reklamere 2 ganger på en mnd. med Lawson explorer G3 hvor tuppen knakk. Fikk tilbud om ny tupp på den tredje, men kasta stanga og kjøpte en 

shimano forcemaster. Den har holdt i 5 år nå med samme bruk. Kan være jeg er uvøren, men synes det er påfallende at begge shimanostengene mine har

holdt i 5-6 år nå. 

Skrevet
38 minutes ago, Navigatøren said:

Måtte selv reklamere 2 ganger på en mnd. med Lawson explorer G3 hvor tuppen knakk. Fikk tilbud om ny tupp på den tredje, men kasta stanga og kjøpte en 

shimano forcemaster. Den har holdt i 5 år nå med samme bruk. Kan være jeg er uvøren, men synes det er påfallende at begge shimanostengene mine har

holdt i 5-6 år nå. 

De avslører i stor grad seg selv, feks har jeg hørt om flere som har fått spørsmål (meg selv inkludert) om de hadde løftet fisk ut av vannet ved hjelp av stangen. Og da er det slik at hvis du svarer ja med Lawson så vil de automatisk prøve å avslå alt av reklamasjoner. 

Spesifikasjonene til stengene og kvaliteten på komponentene opp mot prisen du betaler er også latterlig lav. De bruker det er at de er et "norsk merke" til å lure folk til å tro det er noe som passer godt til det fisket vi holder på med her i landet, mens de egentlig selger middelmådig kvalitet til overpris. Styr unna. 

Skrevet
Gabs88 skrev (20 timer siden):

Lawson er på grensen til svindel

Jeg har hørt gode ting om Ambassadeur kopiene dere, som er laget i samme fabrikk som Abu brukte før de flyttet til Kina. Men det kan godt hende at resten er ræl.

Skrevet
Gabs88 skrev (1 time siden):

De avslører i stor grad seg selv, feks har jeg hørt om flere som har fått spørsmål (meg selv inkludert) om de hadde løftet fisk ut av vannet ved hjelp av stangen. Og da er det slik at hvis du svarer ja med Lawson så vil de automatisk prøve å avslå alt av reklamasjoner. 

Spesifikasjonene til stengene og kvaliteten på komponentene opp mot prisen du betaler er også latterlig lav. De bruker det er at de er et "norsk merke" til å lure folk til å tro det er noe som passer godt til det fisket vi holder på med her i landet, mens de egentlig selger middelmådig kvalitet til overpris. Styr unna. 

Men det er ikke så greit å finne andre leverandører av stenger til typisk norsk fjellfiske. Ofte vil man på fjellet ha lange stenger, 12-13-14 fot med lave kastevekter. Sånn 10-40 gram og sånt fordi det egner seg for bombefiske og slukfiske. Og jeg har som sagt ikke funnet så mange andre som lager sånt. Jeg har for øvrig 2 stenger fra Milo som er ganske lange. Sikkert ikke noen superstenger, men de har da holdt. 

Skrevet (endret)
23 minutes ago, Øystein_ said:

Men det er ikke så greit å finne andre leverandører av stenger til typisk norsk fjellfiske. Ofte vil man på fjellet ha lange stenger, 12-13-14 fot med lave kastevekter. Sånn 10-40 gram og sånt fordi det egner seg for bombefiske og slukfiske. Og jeg har som sagt ikke funnet så mange andre som lager sånt. Jeg har for øvrig 2 stenger fra Milo som er ganske lange. Sikkert ikke noen superstenger, men de har da holdt. 

Det finnes generelt sett lite av utvalg på det norske markedet når det kommer til alt av stenger.

Jeg har i det siste bestilt direkte fra Japan. Da har du et helt fantastisk utvalg.

Bestilte feks nylig Shimano Lunamis 11 fot 7-35g og Daiwa Labrax AGS 10-50g 11 fot, begge er fantastiske stenger.

Lenger enn 11 fot syntes jeg forøvrig det er lite behov for, trives best på  10 fot selv.

Men det finnes faktisk en del snacks opp til 15 fot som kan bestilles fra Japan.

Endret av Gabs88
Skrevet
Gabs88 skrev (30 minutter siden):

Det finnes generelt sett lite av utvalg på det norske markedet når det kommer til alt av stenger.

Jeg har i det siste bestilt direkte fra Japan. Da har du et helt fantastisk utvalg.

Bestilte feks nylig Shimano Lunamis 11 fot 7-35g og Daiwa Labrax AGS 10-50g 11 fot, begge er fantastiske stenger.

Lenger enn 11 fot syntes jeg forøvrig det er lite behov for, trives best på  10 fot selv.

Men det finnes faktisk en del snacks opp til 15 fot som kan bestilles fra Japan.

Har du noen nettsider som eksempel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.