Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Har funnet ut at jeg skal gå til innkjøp av en Garmin fenix 8, men står mellom funksjon og størrelse. Jeg har et ganske tynt håndledd. Garmin fenix 8 43mm med amoled skjerm passer mitt håndledd, men det er egentlig Garmin fenix 8 solar 47mm jeg vil ha på grunn av solar/batteri. Men sistnevnte ser ut som en klump på håndleddet. Har dere noen tips/erfaringer når det gjelder funksjon og størrrelse? 

Annonse
Skrevet

Jeg har fenix 7 solar og er usikker på hvor nyttig den solarfunksjonen egentlig er. Mesteparten av turene har jeg klokken innenfor jakken - unntatt nå i sommerhalvåret selvsagt. Uansett er batteriet så stort at lading gjøres veldig sjeldent så den solarfunksjonen er lite synlig kanskje.

Vær oppmerksom på at området som lader ellers er helt unyttig- det tar bare plass. 

Skrevet

På sportsklokke tenker jeg bruk fremfor størrelse, og mitt valg falt på fenix 7x solar sapphire da jeg skulle ha ny sist. Jeg har håndledd på 16,5 cm omkrets og synes den passer fint. Grunnene for valget var størst mulig skjerm og lang batteritid. Jeg ønsket å kunne bruke den ei uke med sporing på tur uten å måtte lade. Jeg synes også størrelsen er en fordel fordi den ikke "automatisk" glir under genser-/skjorteermet men holder seg synlig. Solar-varianten gir en fordel om sommeren ihvertfall - gitt at du er ute i sola store deler av dagen. Ellers utgjør det lite. Så må det jo også sies at en gjerne har med en powerbank på tur uansett og det er et lite og raskt batteri å lade.

Funksjonsmessig er de vel like bortsett fra skjermen. Jeg foretrekker en skjerm som ikke lyser mot meg og som alltid er på, så da var valget dengang enkelt med MIP-skjermen til fenix 7 fremfor amoled-skjermen til epix. Kartdetaljene er bedre på amoled-skjerm, men jeg har til nå ikke brukt klokka til navigering på kart så det har ingen betydning for meg.

Skrevet

Jeg har fenix 8 51mm Amoled.  
Fra versjon 8 er skjerm på 47mm og 51mm like stor. 47mm ser litt smoothere ut men jeg valgte 51mm da den har en del bedre batterikapasitet. 
jeg bruker den i det daglig med minst 3 treningsøkter med gps hver uke og 3 økter uten gps. Koblet opp som smartklokke og som vil trekke noe mer strøm.
Min holder da 25-26 dager pr lading. Hadde MIP display på en klokke tidligere men liker Amoled versjon godt. Ser bedre med det, begynner jo få litt godt voksne øyne etterhvert. 

Greier du deg med versjon 7 så sjekk finn.no 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.