Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle sy meg en tuilik til å padle med. Jeg trenger noen råd :) 

Jeg har en neopren tuilik, men kunne tenkt meg en i pustene teknisk stoff.

Tenker det er et prosjekt som er overkommelig for en amatør. Den kan sys litt romslig/posete, så der er et ganske tilgivende design.

Rundt håndleddene limer jeg på latexmansjetter.

1: Hvor får jeg tak i lett og slitesterkt 3-lags membranstoff?

2: Jeg har en helt enkel Singer symaskin. Hvilke type som bør jeg bruke, og hvordan skal jeg sy. Dette må nok inn med teskjé. Gjerne bilder, link, video :)

3: Rundt ansiktet og cocpit skal jeg ha neoprentetting med en strammesnor. Slik at den blir rulletett. Jeg har lett overalt etter den neoprenen som er glatt på ene siden, og har stoff på andre siden. Men jeg har ikke lykkes å finne. Noen tips her?

Jeg tenker egentlig bare å legge noe stoff oppå den neoprentuiliken jeg har, og begynne å klippe og sy. Hetten må jeg vel ta å forske litt på for å få til.

Annonse
Skrevet
Lompa skrev (57 minutter siden):

Det er vel det som kalles en cag? Et veldig praktisk padleplagg. Det er vanskelig å få hetta like tett som neoprentuiliken. 
Extremtekstil er vel stedet å bestille sånt fra. 

Nei, jeg tenker på en tuilik ;) 

Lignende: https://www.chillcheater.com/collections/tuiliqs/products/aquatherm-ocean-cockpit-tuiliq-tent-style

Neoprentuiliken fra Brooks er for så vidt langt i fra tett. Alle sømmen lekker (jeg fikk byttet den første), så jeg har gått over ALT med aquasure.

Hetten er også dårlig. For det er neopren med stoff på innsiden rundt ansiktet, så det trekker vann inn langs fjeset, og jeg blir alltid våt. Den holder en 5-10 ruller før jeg kjenner vannet sive inn rundt ansiktet.

Comfort-paddling (Paulo Oullet), lagde den perfekte tuilik. Akkurat slik skal jeg lage den :) 

Skrevet

Spennende prosjekt du har startet her. Jeg kan ingen ting om å lage tuilik, og har det heller ikke.

Men jeg ville kontaktet Björn Thomasson, han driver med mye rart, og har kanskje noen tips eller kontakter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.