Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge hatt lyst til å besøke Hurrungane, men på grunn av en permanent skade kommer jeg meg ikke opp på noen av de mest spektakulære toppene. Kunne tenkt meg å teltet i området, og om noen har forslag til en tur som ikke blir så bratt så tar jeg gjerne imot det! Er fjellvant og i grei form, men sliter med bratte stigninger pga en ødelagt ankel.

Annonse
Skrevet

Det er fortsatt litt for tidlig for Hurringane, men Turtagrø er åpen fra 20.06.2025 og Skogadalsbøen/Fannaråkhytta fra 27.06.2025. De ville være de beste kildene til informasjon om lokale forhold.

Det er ikke en dårlig idé å ta med telt, da både Skogadalsbøen (830 moh) og Turtagrø (880 moh) virker litt lave som utgangspunkt for meg.

Hvis du ikke har problemer med engelsk, har en skotte som heter James Baxter skrevet detaljerte beskrivelser av ruter i Hurrungane. Boken hans heter ganske enkelt «Hurringane», og jeg har sett to eksemplarer av den i Skogadalsbøen. Hvis du går inn på nettsiden hans og tar stien: Home > Areas > Hurrungane, viser drop-down-menyen en liste over individuelle topper samt vandreturer, selv om vandreturene hans nesten bare går fra hytte til hytte, noe som sannsynligvis ikke er det du ser etter. Topprutene er mer interessante.

https://www.scandinavianmountains.com/index.htm

Forresten, den samme James Baxter begynte en reise på Lindesnes 1. januar 2009, gikk til fots/ski helt til Kinnarodden, satte seg på en sykkel og syklet til grensen til Russland, satte seg deretter i en kajakk og padlet hele veien nedover kysten og endte opp i Oslo i september 2009.

https://www.skipaddlenorway.com/

Håper dette er til litt hjelp.

• Takk 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.