Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg ønsker å gå en tur på Hardangervidda fra enten Rjukan eller Haukeliseter eventuelt andre forslag til fjelltur, da jeg ikke har bil. Jeg så på turen fra Haukeliseter fjellstue til Hellevassbu og tilbake samme vei. Den kom opp som anbefalt til nybegynnere, men etter å ha lest her så får jeg et annet inntrykk. 

Er det noen som har noen tips. Tenker å være på tur i 4-5 dager, da eventuelt være 2 dager på en hytte hvis jeg har gått langt. Bruke dagen til å bli litt kjent i området rundt hytta dagen etter. Jeg kan gå rundt 20 km på en dag, men da skal det ikke være så veldig krevende, helst litt kortere. Jeg vil gå på merket sti og sove i hytter.

Annonse
Skrevet
mbjoerge skrev (1 time siden):

Hei 

Jeg ønsker å gå en tur på Hardangervidda fra enten Rjukan eller Haukeliseter eventuelt andre forslag til fjelltur, da jeg ikke har bil. Jeg så på turen fra Haukeliseter fjellstue til Hellevassbu og tilbake samme vei. Den kom opp som anbefalt til nybegynnere, men etter å ha lest her så får jeg et annet inntrykk. 

Er det noen som har noen tips. Tenker å være på tur i 4-5 dager, da eventuelt være 2 dager på en hytte hvis jeg har gått langt. Bruke dagen til å bli litt kjent i området rundt hytta dagen etter. Jeg kan gå rundt 20 km på en dag, men da skal det ikke være så veldig krevende, helst litt kortere. Jeg vil gå på merket sti og sove i hytter.

Din plan vil fungere utmerket. Bare å komme seg til Haukeli

• Liker 1
Skrevet

Haukeliseter - Hellevassbu går helt sikkert fint! Du kan jo vurdere å ta runden om Middalsbu hvis du vil slippe å gå samme veien tilbake.

Snøen henger igjen lenger i vest, så hvis du skal gå tidlig på sommeren, og vil unngå å gå på fonner er Rjukan en safe bet. Etter en busstur er det 2 timers marsj opp sikk-sakk-svingene under Krossobanen også er du oppe på fjellet og i gang 😊 Relativt mildt og snilt terreng, men flott likevel. Vil man gå A-B istedenfor fram og tilbake kan man gå helt til Finse (siste etappen fra Krækkja er litt villere enn de tidligere) eller Haugastøl, og ta toget hjem igjen, men da er vi altså på litt mer enn 20 km/dag (men det er en del flate partier hvor det går unna). Det er hytter hele veien og tydelig sti.

• Liker 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.