Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør for tiden visse grep i valg og prioritering av utstyr med på tur, etter flere år med tunge sekker og harde etapper har jeg havna på lettvektkjøret...! Sekk er neste på lista og det står mellom disse to. Er det noen som har erfaring med begge to og kan si noen ord om plusser og minuser på hver av de?

• 3 uker senere...
Annonse
Skrevet

Jeg har litt erfaring med Lightning 60. Veldig komfortabelt hoftebelte mtp å kunne bære vekt, men for meg er det en tilvenningssak å ikke ha et topplokk å putte småting i, typisk ømfintlige ting eller ting du vil ha kjapp tilgang til. 
Rolltop lukking er noe som går igjen igjen på veldig mange lettvektssekker, så det er nok mange som klarer seg uten topplokk også…

Skrevet

Jeg har gammel modell av exos 58 og Lightning i 45 l. Osprey var grei nok, har en tendens til å bli veldig stor bakut og en del av volumet ligger i topplokket. Ryggen er en fast lengde. Hvis den ikke passer i ryggen så bør den ikke være et alternativ. Lightning har et minus, og det er manglende kengurulomme til jakka eller annet. Og den er litt knotete å rulle igjen, men det er overkommelig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.