Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nylig tatt i bruk appen Norgeskart friluftsliv pro +.
Dette ser veldig bra ut, og jeg ser jeg kan få lastet ned kart og bilder til bruk offline.

Spørsmål 1:

Jeg får imidlertid ikke til å planlegge på pc og via mine data få dette synkronisert til telefon. Har noen tips til hvordan dette gjøres?
På pc tegnet jeg ruta, lastet ned gpx til pc og lastet så opp igjen til mine data. Jeg får da frem ruta på PC-en men får altså ikke dette over på telefonen.

spørsmål 2:

Enkelte vann har veldig dårlig bilder, dvs pga vind kan en ikke se bunnforhold. Er det en metode for laste opp andre bilder? (Jeg forstår dette er litt sært, en kan jo bare ha et bildearkiv, men for lenger turer blir det et poeng +at jeg er nerd på akkurat dette :-) )

Dersom du har andre tips til bruk av appen er jeg takknemlig for det også 👍

Annonse
Skrevet (endret)

Nei, det er en veldig enkel app og mange av bildene er dårlige. Hvis du skal ha gode bilder av bunnforhold må du bruke flere samtidige apper.

Per dags dato har jeg:

* Norgeskart

* Norgeskart.net (nettside: Norske og svenske kart kombinert, veldig fint i grenseområder)

* Caltopo

* Google Maps

* Bing Maps

* Ut!

* Varsom

* Hvor?

Hvis du skal ha noe betalt for å planlegge turer, så er det Caltopo som gjelder, Norgeskart Pro gir bare mulighet til å laste ned kart som uansett er offentlig tilgjengelige. Ut!, Varsom og Hvor? gir mulighet til å laste ned kart gratis.

Endret av Gabs88
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.