Jump to content

Musikk i marka/naturen

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei!

Jeg er en journalist som vurderer å skrive om musikk i naturen, marka, på hytter i fjellet og så videre. Ser det har vært en del diskusjon om temaet, hensyn til andre, støy osv, her på forumet. Hvor går grensa for musikk?

Noen som kunne tenke seg å stille opp i avisa for å snakke om det?

Jeg er tilgjengelig på epost-adresse [email protected] og telefon 41574172.

Mvh
Sigurd Lamark, journalist i Morgenbladet

Edited by sigurdlam
  • Like 1

Annonse
Posted (edited)

IMG_2913.jpeg

Legger til: Dette var fra Zion national park i USA. 

Og: Hele poenget med å komme seg ut i naturen er å nyte stillheten og slappe av (spesielt når man bor innafor ring 2 som meg). Da blir jeg helt sykt grinete hvis folk camper for nærme og støyer, om det så er McMusic 19 eller munnspill/gitar.

Edited by Tjohansen
La til kilde for bildet og mine meninger om støy
  • Like 5
  • Thanks 1

Musikk tørr jeg påstå er livsviktig for oss alle. Det er en grunn til at musikk har så stor effekt på oss, humør og livstilstand. Det snakker til sjelen i oss på en måte svært lite annet gjør. 

Men så er det snakk om å definere musikk, fuglekvitter er jo en form for musikk, vinden i trærne er en form for musikk, samme er det når dyr og insekt kommer sammen og eksisterer. 
Så har du andre enden av skalaen hvor mange vil se på musikk som ren støy og nettopp det de prøver å unngå. 
Jeg har hatt noen av mine aller sterkeste minner forankret i "musikk" og ville ikke vært foruten. Men musikk vil like mye irritere oss som det vil behage oss. Feil musikk, til feil tid på feil sted = Katastrofe og raseri. 

Så er vi fort tilbake til det med å vise hensyn og hvem skal det taes mest hensyn til? 😆