Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY: Nesebeskytter+buff combo


Anbefalte innlegg

Jeg er ofte kald på nesen på skitur.

I dag droppet temperaturen med 48C når jeg gikk ut av bilen, det var 26 kuldegrader utenfor bilen.

Nesen renner, og brillene dugger om jeg tar buffen over nesen.

Ansiktsmaskene jeg har prøvd er mikkmakk å ta av/på flere ganger under skituren, og helt umulig å få til med hansker/votter.

Tok Aclima buffen min, som er laget av ull, og sydde på en liten rest jeg hadde av 3mm neopren.

Løsningen viker EKSTREMT lovende, og var enkelt å få til.👍

Ingen dugg på brillene med denne løsningen, så slipper man fuktig og våt buff. Man får pustet godt, den trykker ikke på nesen og nesen er temmelig bra beskyttet 👌

 

IMG_3850.jpeg

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse
jaknudsen skrev (1 time siden):

Er det blå nettingstykket en del av den opprinnelige buffen?

Ja.

Jeg har brukt denne en del nå. Den er helt fantastisk. MYE mer behagelig enn buff over nesen. Det blir mindre fuktig, man puster bedre, briller og goggles dugger ikke, men den beskytter en liten anelse dårligere siden vind kan komme inn på undersiden av nesen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.