Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Salomon Quest 4 GTX


Vandring

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har nylig begynt å bruke Salomon Quest 4 GTX? Jeg hadde brukt disse fjellskoene i omtrent 18 måneder, og de var helt fantastiske. Nylig kjøpte jeg et nytt par, og de føltes komfortable under de første korte turene. Men nå, etter to turer på omtrent 15 km hver, har jeg fått store gnagsår. Er det muligens noe som har endret seg med passformen på disse skoene? Har andre opplevd lignende problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Jeg har riktig nok begynnt å bruke mine Quest 4 nylig, men de har ligget klare til bruk i over et år. Om du tenker at nyere produksjon har endret seg, så er nok mitt par ikke relevant i så måte.

Dette er dog mit 3dje Quest par, har hatt Quest 2, 3 og nå 4. Alle har jeg bare tredd føttene nedi og gått av gårde. Aldri vonde, aldri gnagsår.

Quest 4 er videre i fremfoten enn tidligere modeller, de er lettere, og foten holdes godt baki skoen med "båndet" over vristen. Grepet på våt stein er heldigvis bedre enn på v3 som er håpløs glatte, men ingenting slår v2 på grep.

Har føttene endret seg, eller har du fått et mandagspar, eller rett og slett glemt å dytte sålene nedi etter å ha tatt de ut? Beste indikatoren på utilstrekkelig snøring, er om "ortholite" merket bakerst på innersålen slites fort ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.