Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med kortfellfestet på Rabb 68


hmg

Anbefalte innlegg

Kortfellfestet på mine nye Rabb 68 ski er for romslige, slik at kortfellene hele tiden ramler av.
Kortfellfestet er så slarkete at braketten på fellen kan trekkes rett ut av skia, uten å måtte vippes opp. Dette er fører til at kortfellfestet ikke fungerer i praktisk bruk, og at fellen til stadighet rives av helt uten forvarsel. Det er altså slarket i lengderetningen som er problemet. Bildet viser hvordan kan braketten trekkes ut av skia.

rabb68.thumb.jpg.252046d16ed898664c1eb92c43097e06.jpg

Jeg har sammenlignet med et eldre par med Falketind 68 jeg har liggende, og der er kortfellfestet til sammenligning helt tight, selv etter fem års bruk.
På Falketind 68 må bakkant av braketten vippes opp, og framkant av braketten er i kontakt med sålen helt til braketten er helt ute av festet. Dette er jo det geniale med det gamle festet, og det sikret at braketten ikke løsnet fra skia under bruk.

ft68.thumb.jpg.57ea7d56358ceb1052fd6025125abe20.jpg

Patentet (patent 318691) viser tydelig hvordan festet skal være (fig. 23). Kortfellfestet på Rabb 68 skiene er ikke utformet i tråd med patentet, mens de gamle skiene mine er helt etter boka.

kortfell-patentskisse-fig-20-23.jpeg.dff83bb1e31a5d3511bd745daaa72e68.jpeg

Er det andre som har opplevd lignende problemer?
Det skal da vel ikke være slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.