Populært innlegg BjørnM Skrevet 27. august 2023 Populært innlegg Skrevet 27. august 2023 Denne helga så har jeg vært på DNT Sorjushytta i Sulitjelmafjellene i Fauske kommune. Den ligger ikke så langt fra riksgrensen, mellom Blåmannsisen og Sulitjelmaisen. Startet å gå fra hytta Ny-Sulitjelma på lørdags ettermiddag kl 15. Turen tok 3 -4 timer og er på ca. 11 km. Været var bra, nesten 20 grader varmt, sol og knapt en sky på himmelen. Terrenget er lettgått og variert, litt opp og ned. Returnerte på søndags morgen. Planen var å ta med fiskestanga, men siden været var så bra så jeg lot den være hjemme. Det var lite folk i fjellet, bare noen få personer, enkelte av dem var utenlandske. Dette er en fin liten helgetur som anbefales. Kart: Retning mot Sulitjelma: Fra venstre, Stortoppen, Knekten og Dama: Nærmer meg Sorjus: Helt vindstille: Nesten framme: Stille morgen: Stortoppen badet i sollys: 10 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.