fiskekongen Skrevet 15. august 2023 Skrevet 15. august 2023 Heisann jeg har ikke vært på Hardangervidda i september tidligere. Jeg planlegger en tur første uka i september, og lurer på hva folket har av erfaring fiskemessig i september? Blir vann over 1400m for høy så seint på året? Hvilke erfaringer har dere med septemberfiske på Hardangervidda? 1 Siter
Lompa Skrevet 16. august 2023 Skrevet 16. august 2023 Det kommer an på været. Det kan være 15 grader og insektklekkinger, eller det kan være snø i lufta.. Er det fisk i vannene kan det fiskes, men det spørs hva du har tenkt å fiske med. Man tar tross alt fisk på isfiske også.. Er det slkikkelig kaldt i vannet fisker jeg gjerne dypt og sakte. Siter
+Gabs88 Skrevet 17. august 2023 Skrevet 17. august 2023 (endret) På 1400 meter i september kan du møte alt fra drømmeforhold til snøstorm. Det er mer enn noe annet uforutsigbart. Men det er jo august og september som regnes som de beste månedene for fjellfiske. Jeg har så absolutt vann på 1400 meter som jeg gjerne tar en tur til i løpet av september hvis været ser bra ut Endret 17. august 2023 av Gabs88 Siter
fiskekongen Skrevet 17. august 2023 Forfatter Skrevet 17. august 2023 Ok. Var redd vann over 1400m var håpløst. Ser det er meldt nattetemperaturer ned mot 0 allerede neste uke. Jeg tar nok med både fluestanga, slukstanga og mark. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.