Gå til innhold
  • Bli medlem

Mygg og knott - Voss/Gudvangen nå?


Andy3000

Anbefalte innlegg

Vi ska på tur naer Gudvangen (Näröyfjorden/Aurlandsfjorden) nå i helga og lurer på hvis det er noen som vet hvis det er mye mygg i dette området nå? Planen er å bruke Bivuac/Soveposetrekk, men hvis det er veldig mye mygg så kanskje planene må endres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig varierende, akkurat nå kan du ha ufattelig mye mygg ved et vann på feks 1100 meters høyde og ingenting rundt et annet vann på 1050 meters høyde som ligger et par kilometer unna. Jeg har konstant med meg mygghatt i Sognefjellene for tiden fordi det er så uforutsigbart om det vil bli 0 eller 100000 mygg.

 

Og høyden sier deg ikke så mye heller, siden forskjellene kan være helt enorme avhengig av hvordan luftstrømmene påvirker temperatur. Feks kan vestsiden av et dalføre være fullstendig dekket av mygg mens østsiden ikke har noe, eller motsatt.

Endret av Gabs88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Gabs88 said:

Veldig varierende, akkurat nå kan du ha ufattelig mye mygg ved et vann på feks 1100 meters høyde og ingenting rundt et annet vann på 1050 meters høyde som ligger et par kilometer unna. Jeg har konstant med meg mygghatt i Sognefjellene for tiden fordi det er så uforutsigbart om det vil bli 0 eller 100000 mygg.

 

Og høyden sier deg ikke så mye heller, siden forskjellene kan være helt enorme avhengig av hvordan luftstrømmene påvirker temperatur. Feks kan vestsiden av et dalføre være fullstendig dekket av mygg mens østsiden ikke har noe, eller motsatt.

Tusen takk. Dette hjelper! Vanskelig å planlegge men godt å vite at det kan hjelpe å flytten også et kort stykke. Men myggnettet er paket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.