Gå til innhold
  • Bli medlem

Fin turkniv med 9 til 11 cm knivblad


Lieng

Anbefalte innlegg

Lieng skrev (På 2.6.2023 den 0.50):

Mange og varierte tips her, takk for det 😊 Bladet på Kansbol virker helt genialt for den tenkte bruken, men ja, jeg er nok egentlig en som foretrekker treskaft og en mer klassisk lærslire. Ingen veldefinerte tanker på pris, jeg ser det litt an.

Stort mer klassisk enn dette er det vanskelig å finne: https://no.helle.com/products/helle-saga-siglar-1

Har fortsatt min kniv fra 1980. Da het den Viking. Dagens Helle Viking har bladlengde 11 cm.  https://no.helle.com/products/helle-viking-1

Lønn fra sommerjobb på Intersport ble i stor grad motregnet mot turutstyr😅

Endret av SteinarL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Etter å ha kjøpt alskens fjonge kniver gjennom flere år , så er jeg nå tilbake der jeg startet . Bruker en morakniv med rødt tre skaft.  Billig ,skarp og bra. Hva mer kan en ønske seg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
JaHa skrev (På 1.7.2023 den 19.30):

Etter å ha kjøpt alskens fjonge kniver gjennom flere år , så er jeg nå tilbake der jeg startet . Bruker en morakniv med rødt tre skaft.  Billig ,skarp og bra. Hva mer kan en ønske seg.

Man kan ønske seg bedre skaft, fingersperre, slire som er enkel å få kniven inn og ut av og som kan hektes av og på beltet, samt lavere pris:image.png.b556531b1daaf066a16395f625ba7311.png

Nå ønsket TS seg en "fin" kniv, men uten ytterligere spesifisering kan jo det bety så mangt.

Om det er utseendemessig "fin" kan jeg godt akseptere om denne ikke faller innenfor kriteriene, men jeg synes den er både fin, praktisk, billig og god, så da foreslår jeg Mora Companion.

Hilsen en som er vant til å spesifisere, og av og til får levert det jeg har spesifisert og ikke det jeg ville ha :-P

Endret av Bøygen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.