Gå til innhold
  • Bli medlem

MASSIV retning snøsmelting


Gardy

Anbefalte innlegg

Skal gå DNT sin MASSIV tur i juni/juli. Spørsmålet er om jeg helst bør starte i nord eller sør mtp snø som ligger igjen i terrenget. Noen som vet om det pleier å være noen forskjell på når snøen pleier å smelte i Breheimen kontra Hardangervidda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

Breheimen er vel kjent for å være snørik. Nå varierer det fra år til år, men jeg vet om ei som gikk Massiv tidlig i juli for noen år siden og gikk store deler av de to første etappene på snø. Jeg gikk selv de to første etappene for 2 år siden og startet i slutten av juli, selv da var det strekker på snø på etappe 2. Du kan også se oppdaterte satellittfoto her og få et inntrykk av snømengdene:
 https://apps.sentinel-hub.com/sentinel-playground/?source=S2L2A&lat=61.97510571906957&lng=9.864349365234375&zoom=10&preset=1_TRUE_COLOR&layers=B01,B02,B03&maxcc=95.82333333333334&gain=1.0&gamma=1.0&time=2020-12-01|2021-06-11&atmFilter=&showDates=false

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.