Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulktrekk for telt


ole_brum

Anbefalte innlegg

Annonse

Laget ett ca helt likt i 20D ripstop nylon. Avanserte sømmer kan jeg ikke, så det ble vanlig amatørsying med en standardinstilling på maskinen. Trekket har holdt mange turer :)

Trekket fungerer utmerket og sydd i tilpasset lengde for pulken. Stengene deler jeg i 3, to ledd som er like lange som pulken/trekket og ett siste ledd som er 1-2 stangledd lange.

Glatt og fint å skli teltet nedi, og ingen snø som fester seg :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (2 timer siden):

Laget ett ca helt likt i 20D ripstop nylon. Avanserte sømmer kan jeg ikke, så det ble vanlig amatørsying med en standardinstilling på maskinen. Trekket har holdt mange turer :)

Trekket fungerer utmerket og sydd i tilpasset lengde for pulken. Stengene deler jeg i 3, to ledd som er like lange som pulken/trekket og ett siste ledd som er 1-2 stangledd lange.

Glatt og fint å skli teltet nedi, og ingen snø som fester seg :) 

Man kommer langt med enkle sømmer! Du har godt et godt poeng i at man kan tilpasse trekket til sitt telt/lengde/pulk. Vil tro at ripstop nylon med eller uten silikon er det beste for at teltet skal gli enkelt, PU-belegg har en tendens til å gi mer friksjon. 

 

Kristoffer Sandnes skrev (1 time siden):

Pent arbeid, pulkpose gjør livet både enklere og sikrere :)

Fargene du har valgt syns jeg kom ut langt penere enn den røde posen til helsport. Pulken min ser ut som et tivoli med rød pulkpose, grønn bedding, blå pulkbag og oransje pulk 😆

Takk! Selv om fargematching ikke er det første jeg tenker på om vinteren har du et godt poeng!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer Sandnes skrev (3 timer siden):

Pent arbeid, pulkpose gjør livet både enklere og sikrere :)

Fargene du har valgt syns jeg kom ut langt penere enn den røde posen til helsport. Pulken min ser ut som et tivoli med rød pulkpose, grønn bedding, blå pulkbag og oransje pulk 😆

Men da har du en viss sjanse for å se/finne det igjen, skulle det blåse avgårdekåre i ett uheldig øyeblikk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.