Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain Equipment Lightline Eco dunjakke


Lavvosolberg

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som kjenner til denne jakken? Ser den er laget av resirkulert materiale med ikke aller høyeste dunspensten.
Jeg er på jakt etter en ekstra dunjakke kun til bruk som pause/camp plagg på kalde vinterdager. Skal kjøpe den ekstra stor og ha den utpå skalljakken ved behov.
Var i markedet etter noe tilsvarende ME k7 evt Fjellreven expedition light, men ser at her er det flere tusenlapper å spare dersom denne kan gjøre bortimot samme jobben.

https://www.fjellsport.no/herreklaer/jakker/dunjakker/sommerdun/mountain-equipment-lightline-eco-jacket-conifer-1331076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke den. Men etter tips om Whiteout salget, så hvorfor ikke vurdere denne også:
https://www.whiteout.com/products/the-warm-down-jacket-ms/?color=7700&outlet=true

Bra rabatt på en allerede god pris. Dessverre er  ikke vekt og dun fyll spec'et, men det er åpenbart bra dun og en varm/camp jakke.

Jeg bestilte GoreTex jakka derfra etter noen andres tips, og den kom ikke mange dagene etterpå. Kvalitet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ønsker nok å kjøpe en jakke fra en annerkjent produsent, ikke fra kina dersom jeg ikke er sikkert på at kvaliteten er bra.
@Fjellfjes Har du tips til hvilke modeller som er i kategorien "Tykk og varm". Har allerede et søk inne nå på ME K7, fjellreven Expedition og Bergans SAuda i størrelse XL, men har ikke funnet noe passende enda, så tenkte kanskje å utvide søket litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavvosolberg skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg ønsker nok å kjøpe en jakke fra en annerkjent produsent, ikke fra kina dersom jeg ikke er sikkert på at kvaliteten er bra.
@Fjellfjes Har du tips til hvilke modeller som er i kategorien "Tykk og varm". Har allerede et søk inne nå på ME K7, fjellreven Expedition og Bergans SAuda i størrelse XL, men har ikke funnet noe passende enda, så tenkte kanskje å utvide søket litt.

Whiteout er ett underbruk av Norrøna. Ikke en ukjent produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lite forfengelig på fjellet og veldig lite merkebevisst, (så lenge det er en anerkjent produsent), selv fikk jeg tak i en tykk RAB-jakke til 5-600,- for noen uker siden. Helt fin jakke, men med et lite hull som er lappet på ene armen. Men jeg hadde inne søk på "dunjakke" og sortert på min størrelse, så måtte tåle en periode med spam.

 

De fleste som selger vet ikke hvilke modell de har uansett, så jo mer generelle søk jo bedre er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavvosolberg skrev (1 time siden):

Ja, jeg ønsker nok å kjøpe en jakke fra en annerkjent produsent, ikke fra kina dersom jeg ikke er sikkert på at kvaliteten er bra.
@Fjellfjes Har du tips til hvilke modeller som er i kategorien "Tykk og varm". Har allerede et søk inne nå på ME K7, fjellreven Expedition og Bergans SAuda i størrelse XL, men har ikke funnet noe passende enda, så tenkte kanskje å utvide søket litt.

Fjellreven Expedition down er en av de mest kopierte jakkene.

Jeg har en slik kopi, den er fyllt med fjær - ikke dun. Grei båljakke i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjällräven exp är ju varm och stor men behöver man en sådan jacka om man ej ska till Svalbard/Arktis/Himalaya har en HH icefall köpt för 1000 skr på (3 versaler butik) totalvikt 670 gr har man Ylle underställ tröja och vindplagg och denna jacka över och åker skidor eller gräver en tältgrop och ej står helt still i stark blåst lär man ej frysa.

Var precis på gränsen till att svettas när jag grävde i ca -10 och ca 10 m/s tid vej ej men troligen minst 1h och med en FR exp hade jag fått byta underställ så fort tältet var uppsatt och all utr som ska in i tältet var på plats.

Om det är M.E. USA märke så är de bland de bästa lika UK RAB.

Kanske FR exp är bra vid isfiske utan tält på isen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, @Fjellfjes støtter denne. Utfordringen er at jeg skal ha en rimelig tykk jakke, jeg har mange ganske tykke dunjakker fra før av, så med å kjøpe litt på bingo på Finn.no så ender jeg sikker opp med noe som er likt det jeg har fra før av. 
Bl.a denne HH Icefall som @Håkan S nevner bruker jeg som hverdagsjakke, , det er ikke en jakke som gir meg varme i -20 grader på vintercamping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.