Sjalabais Skrevet 22. april 2022 Skrevet 22. april 2022 Var på tur i dag og gummiknoten til den ene BC bindingen var plutselig borte. Oops. Har den en funksjon som tilsier at jeg bør oppsøke min lokale gummiknottmann for fiks? Siter
Tessatroll Skrevet 22. april 2022 Skrevet 22. april 2022 Du får bestilt nye på rottefella sin nettbutikk. 1 Siter
Barskekarsten Skrevet 23. april 2022 Skrevet 23. april 2022 Mange sportsbutikker har om du spør. Veldig vanlig å miste. Jeg har hatt det med som reservedel på langtur faktisk. Du trenger gummiknotten for at skien ikke skal henge helt fritt på skoen. Det er vanskelig å gå fiskebein uten motstanden fra gummiknotten. 1 Siter
+torese Skrevet 23. april 2022 Skrevet 23. april 2022 Godt tips å ha en ekstra gummiknott i sekken. Hadde ikke tenkt på det tidligere. Tore 1 Siter
Lompa Skrevet 24. april 2022 Skrevet 24. april 2022 Jeg har to sett. Sorte for myk fleks og røde for hard. Sistnevnte bedre nedover, men litt stramme for tur i flatt terreng. 1 Siter
Sjalabais Skrevet 24. april 2022 Forfatter Skrevet 24. april 2022 Takk for veldig gode svar! Jeg har gått tusenvis av kilometer med mine gamle ski, uten å miste en knott noensinne. Flaks, kanskje...skal bestille nye knotter nå. Siter
Lompa Skrevet 24. april 2022 Skrevet 24. april 2022 Knottene må jo tas ut for å montere bindingen på skiene. Siden disse var nye, tipper jeg at de ikke har kommet 100% på plass etter monteringen. 1 Siter
Sjalabais Skrevet 19. desember 2022 Forfatter Skrevet 19. desember 2022 Ok, nå kommer jeg med lua i hånden her igjen: Skisesongen er i gang og jeg skulle til å montere "knotten". Får det jammen ikke til. Merkelig nok, så svikter også Google-ferdighetene mine meg fullstendig. Hjelp en idiot, få en tommel opp! 🤪 Siter
Lompa Skrevet 19. desember 2022 Skrevet 19. desember 2022 Nå husker jeg ikke i farten om de settes inn med åpen eller lukket binding. Prøv begge deler og se hva som funker. De må presses litt sammen sideveis når de dyttes inn. 1 Siter
Sjalabais Skrevet 19. desember 2022 Forfatter Skrevet 19. desember 2022 I sted slet jeg med at nedre delen fortsatt var løs, men nå, med bare litt mer press, gled den på plass bedre og likner da veldig på tilsvarende "knott" på motsatt side...takk! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.