Gå til innhold
  • Bli medlem

Telemarkski-anbefalt lengde


Fjellfanten

Anbefalte innlegg

Har noen Dynastar Legend 8800 178 cm på hånd. Selv er jeg litt over 190..

Har planer om å bruke skiene litt i bakke, men stort sett på toppturer og enkelte bortoverturer.

Vel, HOVEDPOENGET ER AT JEG OM TO UKER SKAL LÆRE MEG TELEMARK.

Er det ikke lettere å håndtere korte ski?

Setter stor pris på raske svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns også det var vel korte ski, minst 12 cm kortere enn egen høyde. Tror ikke det vil være noen forskjell i læreprosessen om skiene dine er 188 eller 178. Du vil kanskje oppleve at 178cm blir for kort når du får litt fart på skiene, de blir ustabile. Vet ikke, synser litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

178 er definitivt for kort! ca 185 er fin nybegynnerlengde for deg, senere vil du nok foretrekke ca 190.. 8800 skiene er forresten veldig kjedelige bakkeski (selv om du ikke prioriterer dette mest) Sats heller på noen ski med en anelse mere innsving.

Hvis du skal gå mye topptur sats på et par Atomic sugar daddy 183 alt Volkl Mantra, Rossignol b3 el.

mvh

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.