Gå til innhold
  • Bli medlem

Løkebrudalen i Østmarka


Manepe

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leste en nesten tåredryppende vakker skildring av en tur noen hadde tatt i Løkebrudalen i Østmarka i et magasin som kan ha vært fra 1970-, 80-tallet. Dalen ble blant annet beskrevet som fantastisk villmarkspreget og den tidas skiløype som "den flotteste av alle løyper i Marka".

Er det noen der ute som veit hvordan denne dalen står seg i dag? Løkebrudalen er relativt kort og strekker seg østover mot Mortvassåsen fra sørenden av Sør-Elvåga.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse

Sent, men dog:

Den er stort sett like vill som før, jeg har ikke en god skisesong uten å komme meg ned den.

Det er ofte overvann på myrene øverst, litt spenning om isen holder. Noe flatehogst.

Krangeler meg med fra laveste punkt på Losbyveien,, eller ned fra Kavlebrumyrene.

Den trange delen er fremdeles uberørt, vill og spennende

Siste flate delen fram mot Slepptjern er også framkommelig og det er hogd mye for en del år siden.

Det er jeg som har kvistet litt og satt opp noen små gulgrønne tapebiter der.

Ender opp der den nye blåmerka stien drar bratt opp på Blåsyna.

Alternativt kan man tråkke seg oppver mot Blåsyna før det siste partiet.

Om sommeren er det greiest å komme ned lia fra en av sidene,

Bra å kombinere med en tur til Mortvannsåsen fra Bjønnebete og over Stormyra.

Anbefales !

post-429-133474486299_thumb.jpg

post-429-13347448631_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.