guskur Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Heisan! 1 innlegg på et nytt spennede forum for meg... Sitter her og skal skru sammen en primus som ble demontert for vedlikehold i vår... Problemet er at jeg ikke husker hvilken dyse som sto i . Sitter me to dyser. En er merket "M" og den andre er merka "A" Alzheimern har nok slått til tidlig i år Kurt Siter
runegutt123 Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Høres ut som du skrur på en Optimus 111T (Stillebrenner og blå/grønn boks) A dysa er for å fyre med alkohol. Alkohol er til drikke ikke til fyring. M dysa er for bensin og parafin. Som parafindyse er den egentlig litt trang, så lett parafin f. eks tennveske til grill er bra. Ellers bør du prøve den med Statoil 4takts miljøbensin (på grønn kanne) Håper du fikk svar på spørsmålet ditt. Siter
guskur Skrevet 11. november 2006 Forfatter Skrevet 11. november 2006 Takker..... Kan det være riktig bruk av alkohol som gjør sitt... Men nå funkern iallefall. Kurt Siter
runegutt123 Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Bare å spørre. Jeg har noen 111T. Fin sak når den får bra fuel. Skal man fyre med Pytonparafin er det bare gamle bråkebrennere som funker. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.