Panzer Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 Jeg har brukt min Allak 2 en del ganger nå , men kun alene og i sol eller snøvær så aldri hatt baktanker med dørløsningen før nå. I helgen har det vært i bruk 2 ganger, begge med barn. 0-2 grader og enorme mengder dugg så ytterduk har vært som i regnvær, klissvåt. Alt er bra inntil man skal prøve å lirke seg ut og inn og da spesielt barna, ytterdøren faller rett på innerduken og gjør denne klissvåt samt spruter vann inn i innerteltet om du ikke er superforsiktig. Hadde jeg vært alene hadde det sikkert gått greit da jeg bare hadde brukt døren motsatt av der jeg skulle sove men relativt fight inni der med 2 stk 65cm underlag Fryktelig irriterende. Hvordan løser dere det? Foruten min løsning som blir å bestille et kaitum 3/4 kjapt så jeg har det klart til neste helg (solgte akkurat et Keron 3GT og Fjellheimen 3 SL, dårlig timing) Er andre kuppeltelt fra Hilleberg like "dårlige" på ytterduk i døråpning eller finnes det bedre alternativer? Quote
Skogens Stønn Posted November 8, 2020 Posted November 8, 2020 Jeg pleier ikke å bry meg så mye om sånt, men jeg skyter fra hofta her: Har du prøvet å tørke av duken med for eksempel et kjøkkenhåndkle eller lignende som suger vann godt før du åpner døra? 1 Quote
Recommended Posts