Gå til innhold
  • Bli medlem

Allak 2, dør og dugg


Panzer

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt min Allak 2 en del ganger nå , men kun alene og i sol eller snøvær så aldri hatt baktanker med dørløsningen før nå.

I helgen har det vært i bruk 2 ganger, begge med barn. 0-2 grader og enorme mengder dugg så ytterduk har vært som i regnvær, klissvåt.

Alt er bra inntil man skal prøve å lirke seg ut og inn og da spesielt barna, ytterdøren faller rett på innerduken og gjør denne klissvåt samt spruter vann inn i innerteltet om du ikke er superforsiktig. Hadde jeg vært alene hadde det sikkert gått greit da jeg bare hadde brukt døren motsatt av der jeg skulle sove men relativt fight inni der med 2 stk 65cm underlag :) Fryktelig irriterende.  Hvordan løser dere det? Foruten min løsning som blir å bestille et kaitum 3/4 kjapt så jeg har det klart til neste helg (solgte akkurat et Keron 3GT og Fjellheimen 3 SL, dårlig timing)

Er andre kuppeltelt fra Hilleberg like "dårlige" på ytterduk i døråpning eller finnes det bedre alternativer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.