Gå til innhold
  • Bli medlem

Reprasjon av fjellski


Wilhelm1

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et par Åsnes Ingstad som fikk seg en skramme på skareføret i vår. Skaden er på oversiden av skien og gikk inn til treverket. 

Forsøkte med P-tex som man benytter på skader i sålen, smeltet staven og lot det dryppe på noen lag. Opplevde at dette ikke fungerte ikke helt. Det la seg som en hinne som jeg er redd faller av på sikt. Det holdt de siste turene, og så lot jeg problemet ligge. Tenkte nå jeg må få orden på problemet før snøen kommer. 

Legger ved et bilde av skien før jeg smeltet på P-tex, da gjorde jeg en reserveløsning med elektriker-teip. 

Tar gjerne i mot alle tips og erfaringer!

IMG_2123.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle akkurat til å si det samme som @Omnilite over meg her. Ser ikke ut som store skrammen, så jeg ville brukt epoxy. Hadde skrammen vært lengre så kunne man diskutert om epoxy er rett å bruke pga. fleksibilitet, og da finnes det marine-epoxy som er mer fleksibel, men på et så lite område så er det lite fleks fra ende til til ende. Tenker det viktigste er å hindre trekjernen fra å trekke inn vann, og kanskje også forhindre at skaden fører til en større strukturell svakhet i skien.

Så jeg ville pusset bort all P-tex, lagt på epoxy til hele skaden er fylt ut og pusset ned slik at reparasjonen går flush med skien. Pass på å ikke få epoxy på sålen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.