Gå til innhold
Familienoss

Ålesund- Skodje eller deromkring

Anbefalte innlegg

Planen er en natt eller to i telt med våre to på 10 og 11 og to døtre med hver sin familie med små. Ønsket er i området Ålesund , Skodje eller sånn rundt om. Og ikke en plass der ALLE ferdes. Ja å så vil jeg se vann eller sjø. Noen gode forslag fra noen her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vokste jo opp på Vatne og hadde en  Vatnedalen opp mot Grogseter som lekeplass om somrene. Masse plasser langs elva i den dalen jeg kunne tenkt meg å slå opp ett telt , hvis det ikke var fordi jeg bor i en annen ende av landet nå . 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Robinson skrev (8 timer siden):

Jeg vokste jo opp på Vatne og hadde en  Vatnedalen opp mot Grogseter som lekeplass om somrene. Masse plasser langs elva i den dalen jeg kunne tenkt meg å slå opp ett telt , hvis det ikke var fordi jeg bor i en annen ende av landet nå . 

Takk for svar. Det skal jeg sjekke ut 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Bareenmann71
      Hei. 
      Er ny på forumet. Har lest igjennom endel som ligger her og ser at flere har fått god hjelp både når det gjelder turer og ikke minst utstyr. Nå prøver jeg lykken og håper at det er noen som kan hjelpe oss på vei. Må nevnes at vi ikke har all verden med turerfaring foruten turer i nærområdet hjemme. Dette gjelder teltturer,hengekøye samt turer på oppmerkede stier. 
      Vi er en familie på 4. To voksne og to barn på gutt 9 og jente 5. Jentungen har utfordringer med barneleddgikt så lengde på turer begrenser seg litt.
      Neste helg så starter ferien for oss. Turen går fra Jessheim mot Bergen. Regner med og bruke 7-10 dager. Er det noen gode tips til turer som ikke er alt for krevende når det gjelder gåing i bratt terreng? Det optimale hadde vært om vi kunne parkere bilen og kunne gått maks 2-3 timer for så og komme til et vann med mulighet for fiske. Kan være både fjell og skog såfremt det ikke er snø. Hadde vært greit om det kan være mulighet for og ta dagsturer om dagsformen til jentungen tillater og bestige små fjelltopper i nærheten.
      Vet at jeg dekker "halve" Norge, men håper at det finnes muligheter for en opplevelsesrik ferie samt at gnisten tennes for videre ekspedisjoner fremover.
      Fredrik 
    • Av Kjetil Skrøder
      Hei..
      Vi har planer om å dra på telttur til Døvika på Hvaler (Asmaløy) til helgen. Har aldri vært der før, men leste at det var et fint sted hvor det ikke var så langt å gå.
      Er det noen som vet hvor vi bør kjøre/parkere og sette opp teltet? Lurte også på hvor langt det var fra der vi parkerer til teltplassen..
      På forhånd takk til de som har tips. 😊👍
    • Av martin.m
      Hei.
      En kompis av meg har aldri vært på Sunnmøre/Møre og Romsdal. Jeg er opprinnelig født i Ålesund men flyttet derfra i ung alder, så jeg har ingen erindring om teltturer fra området, kun dagsturer. I går ringte han meg og lurte på om vi ikke skulle pakke sekkene og komme oss avgårde oppover i morgen, noe som jeg selvsagt ikke er uvillig til
      Men, da lurer jeg på: Er det noen her på FF som har noen gode tips om en fjelltur med et par overnattinger? Som gjerne har utsikt over fjord/fjell/hav og i tillegg evt. er i nærheten av et vann hvor man kan få fiske samt drikkevann? Vi skal selvsagt telte. Jeg vet, dette er mer enn et kinderegg med tre ønsker, men det er jo tross alt Sunnmøre vi snakker om  

• Av Skogsholm
      Hei, dette er kanskje min første post på et forum noensinne.

Kort fortalt er jeg på jakt etter et Telt. Frøkna ønsker å delta på villmarksturer, men er redd for å fryse...
      Jeg er selv ganske fersk på området, velger derfor å henvende meg til dere.
      Av bekjente jeg har snakket med har jeg blitt anbefalt ikke noe mindre enn ett 3 manns telt, og et helårstelt kan være meget aktuelt.
      Jeg har fått tilbud igjennom en kjenning på et splitter nytt Access 3 fra MSR til halvpris. Skjult lenke - logg inn for å se den
      Har prøvd å lest meg opp litt på teltet, og ser dette er egnet for vinter og ski. Ikke noe must da jeg ikke står på ski (enda) og har ikke store vinterplaner (enda) men heller ett godt allsidig telt, enn et pyse telt. (Eneste minus med Access jeg fant var hvordan det oppførte seg i sterk vind) 
      Om noen av dere kunne bidra med noe som helst, setter jeg pris på alt jeg får! 
      Tenker noe rundt 5 til 6000 kr (Om dette er mulig)        
    • Av Annings
      Jeg har tenkt meg å være ei uke i Øvre Dividalen (14. november - 20. november) Jeg er ikke kjent i området, men har ei ukes tid fri fra studiene, da må tiden utnyttes!
      Jeg lurte på om noen vet hvordan været er i nasjonalparken på den tiden av året. 
      Jeg har tenkt å gå på beina, men kan det være at det er skiføre da? Eller er det enda nokså bart i Øvre Dividalen i November?
      Håper på svar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.