Gå til innhold
  • Bli medlem

Dovrefjell (Storstygge Svånåtind og Store Langvasstind)


Mr Dalz

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å få til en fottur i dovrefjell til uka, og lurer på hvordan man raskest tar seg til Storstygge Svånåtind i disse revegeterende tider..?

Tenkte muligheten for å gå fra den (storstygge svånå) til Store Langvasstind. Noen som vet sånn ca hvor lang tid jeg kan regne med å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei!

Tenkte å få til en fottur i dovrefjell til uka, og lurer på hvordan man raskest tar seg til Storstygge Svånåtind i disse revegeterende tider..?

Tenkte muligheten for å gå fra den (storstygge svånå) til Store Langvasstind. Noen som vet sånn ca hvor lang tid jeg kan regne med å bruke?

Ifjor startet vi fra Maribu og brukte 4 timer opp til Storstygge Svånåtind via østryggen. Videre bort til store Langvasstind plusset vi på 2.5 t til, men gikk tidlig på sommeren og hadde en del gjennomtråkk og slitsomt føre den første biten fra Storstygge og nordover mot Langvasstinder. Vil tro 2 timer er grei tid på den strekningen. Da var vi også oppom småtoppene på veien mot Langvasstindene. Du er sikkert klar over hammeren mellom vestre Langvasstind (2046) og store Langvasstind (2085) og utfordringene der? Turrapport her:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=3215&highlight=fjellfolk+hund

Er kortest å starte fra Maribu, og ifjor var det fortsatt mulig å låne nøkkel til bommen inn dit. Det jeg ikke kan svare for, er hvorvidt dette er mulig nå idag. Evt. er jo Snøheim nestbeste startpunkt, med en noe lengere anmarsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig blid på det nye bildet forresten Nils! Hvilken topp er det du står på? :)

Det er fra Skarddalstind (2100 moh), den siste av 2000-meters toppene jeg manglet. Bildet er tatt rett etter jeg nådde toppvarden, og samlinga var blitt komplett! Gliset satt nok litt bredere enn normalt akkurat da… :wink:

Turrapporten ligger her:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=6392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.