Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo. Kjøpte en gassbrenner på wish for en stund siden i jakten på en gramjagerbrenner. Fant denna dingsen på 40 gram til en billig penge.

Vet at norske myndigheter har advart mot elektronikk kjøpt på for eksempel wish.com.

Noen som har noen HMS betenkeligheter med en gassbrenner fra wish ?

MVH Martin

91995448_559654481341949_330719323674902528_n.jpg

91753803_525852354792473_5193660589615874048_n.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står ikke noe merke på brennern, men ser ut som samme patent. Skal vel ikke være noe fare med å bruke denne da ? Sammenlignet med min optimus vega synes jeg flammen ble så utrolig intens (stakk 12-15 cm opp fra brennern).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av ahh777
      Hei, er på jakt etter ny gassbrenner etter at min Trangia gassbrenner sluttet å fungere. Vurderer Eagle gassbrenner FMS105. ( Skjult lenke - logg inn for å se den )
      Noen som har erfaring med den? Ønsker primært en gassbrenner som er lett å regulere og som fungerer godt til matlaging også på svak varme, helst med god spredning av varmen. Jeg lånte nettopp en GS2000-brenner (Go System) som passer inn i stormkjøkkenet mitt, MEN den lot seg ikke finjustere og reagerte seint når jeg skrudde ned varmen (levde litt sitt eget liv...) og er derfor uaktuell.
      Til vinterbruk ønsker jeg å kjøpe en ren bensinbrenner og vurderer foreløpig Whisperlite International siden jeg ikke trenger gassfunksjon slik "storebroren" Whisterlite Universal har (og dermed er mye dyrere). ( Skjult lenke - logg inn for å se den )
      Svært glad for råd og tips, men ønsker altså å skaffe meg både gassbrenner primært for matlaging og en multifuel som går på bensin til oppvarming vannkoking og matlaging vinterstid. 3-mannsteltet er ikke veldig høyt (forteltet hvor jeg vil kokkelerer i dårlig vær), så flammen på multifuelen må ikke være for høy.
      Grunnen til at jeg ønsker to brennere, er at jeg da har en reserveløsning på langtur om en løsning skulle svikte.
    • Av Frydenlund
      Hei!

Jeg er litt lei av mitt Trangia stormkjøkken som jeg kjører på rødsprit. Både når det kommer til vekt, men ikke minst hurtighet på å få varmet vann.
      Ser at Dagbladet ga 5/6 på terningen til Skjult lenke - logg inn for å se den , så tenkte kanskje at deres andre varianter også er relativt greie? Vurderer også denne modellen, men er litt skeptisk da jeg ikke tror man kan steke på denne (eller?) og er heller ikke veldig fan av at alt står oppå gassboksen. 

Jeg er relativt ny, så mulig jeg trenger å få det litt ekstra inn med teskje, og jeg trenger neppe det dyreste 
      Biltema har av hva jeg kan se 4 forskjellige varianter, og med min kunnskap ser jeg egentlig ikke så stor forskjell på dem. Noen som har erfaringer med dem eller kan se noe ut fra nettsiden om dette er noe som man kanskje kan prøve seg på? 
      Mitt forbruk kommer til å være å koke opp vann og steke pølser, men det kan også hende at det blir brukt til å varme opp enkel lapskaus på boks eller noe tilsvarende. 
      Legger ved lenker til alle:
      - Skjult lenke - logg inn for å se den

Setter veldig pris på alle tips, enten om det kommer til de nevnte variantene eller om andre har gode tips på andre rimelige løsninger. 

- Frydenlund
    • Gjest fightingfalcon
      Av Gjest fightingfalcon
      Hei! Sommersesongen er her snart og jeg tenkte å skaffe meg en litt større gassbrenner som egner seg til mer 
      enn å koke vann. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal velge en primus easyfuel eller en msr windpro. De er i ca. samme prissegmentet. Er det noen som 
      favoriserer den ene over den andre? Begge ser knall ut, men er en vinglepetter på valg 😅
    • Av fjellkaren
      Hei,
      jeg vurderer å investere i en gassbrenner for vinterbruk ala MSR Windpro etc. Dette er brennere som har forvarming av gassen ved at tilførselsrøret går gjennom flammen. Greit nok når det er full fres i brenneren, da blir gassen varmet opp på veien til brenneren. Men hva med startfasen før gassen er varm - trenger man noen form for forvarming for å få opp tempen slik at gassen antennes. Noen som har vintererfaringer med dette?  Gassbrenneren jeg har nå har ikke slik forvarming og jeg har problemer på høsten med å få fyr på den selv med vintergass. Hva er deres erfaringer rundt dette  med opptenning av gassbrenner om vinteren?
    • Av Christer J Dahl
      Kan noen si meg hvor store de største gassflaskene til primus er?
      Har noen forsøkt, med hell og koble en primus gassbrenner til de store 10kg flaskene man bruker på gassgrill? Evt hvordan?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.