Gå til innhold
Marita Gløpstad Olsen

Tips til teltplass for førstegangs "telter" - Rogaland

Anbefalte innlegg

Jeg er på let etter gode tips ang. Steder å slå opp telt i Rogaland. Jeg har vært på telttur med venner før, men har nå satt meg som mål å ta en tur alene. Ønsker så klart tips til storslåtte fjellturer, men utsikt og idyll, men ser meg nok nødt til å starte noe lette første gangen. Ser derfor etter ideer til steder som gjerne er lett tilgjengelige, og ikke krever for mye vandring fra bil (ser for meg det fort blir overpakking og tung sekk første gangene). Gjerne ved et vann eller i en Skog, hvor en kan få noe privatliv. Har også med hund. Setter stor pris på alle tips! 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bor i Stavanger men kommer fra Ryfylke så derfor trør jeg mye der inne. Masse steder å velge i med både kort vandring og lengre vandring fra bil. Personlig liker jeg å kjøre og parkere i heia for å få de første høydemetrene gratis. Søk på ut.no etter turer i de områdene du vil gå i. Enten korte turer, lette turer, lange turer, telt eller hytte osv. Det finnes utallige ruter og områder å gå og telte. Jeg kunne tenkt meg Jæren. Parkert langs en av strendene og ruslet nedover og fått solnedgangen kanskje men vet ikke om det aksepteres telting i de områdene. 

Men som nevnt, Skjult lenke - logg inn for å se den er en sikker vinner å bruke for å få inspirasjon til neste tur. Tar utgangspunkt i dnt sine merkede ruter. 

God tur ⛰️🏞️👌

DSC_0840.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Håvard_74
      Er Helsport Trollheimen forgjengeren til Fjellheimen som selges nå? Noen her med erfaring med Trollheimen 2 camp? Vurderer å kjøpe et som er lite brukt. 
    • Av Turrookie
      Hei! 
      Jeg er på utkikk etter et telt for to personer, til en grei pris. Er nybegynner, så har ikke behov for noen toppmodell, ei har jeg lommeboken til et. Teltet skal hovedsakelig benyttes av meg og min samboer. Vi er på leting etter et tunneltelt, ettersom det virker praktisk med stor plass i forteltet til utstyr og klær. 
      Har sett på Helsport sitt Breheimen 3, som er en spesialmodell ført av XXL. Er det noen som har erfaringer med dette? Tar gjerne imot tips til alternativer, i samme prisklasse

• Av northern_fov
      Hei og beklager ny tråd om dette.
      Jeg skal ha med minsten på 2 år og kjærringa på tur og ser etter et telt både for nåtiden men som også er et telt for fremtiden så fleksibilitet er bra.
      Antatt bruk:
      - Kommer ikke til å gå lange turer nå, maks 1-2 kilometer. Kanskje det blir lenger på sikt.
      - Antar det blir mest bruk i godvær
      - Over tregrensa
      - Jeg vil ha stort fortelt og da er vel tunneltelt beste opsjon.
      Til nå har jeg siktet meg inn på disse:
      Fjellreven Abisko Endurance 4: Skjult lenke - logg inn for å se den
      Helsport Lofoten Pro Camp 4: Skjult lenke - logg inn for å se den
      Robens Voyager Versa 4: Skjult lenke - logg inn for å se den
      Jeg sikler mest på Abisko men det koster skjorta. Til gjengjeld har det enorm plass som sikkert kommer godt med når man har små barn. Robens VV finner jeg lite om men det ser veldig spennende ut. Når det er så billig blir jeg litt skeptisk. Har et Robens telt fra før av som jeg ikke har noe spesielt å utsette på.
      Takk for innspill.
    • Av Kuolseie
      Hei lurer på om det er noen her som har noen tips til gode tur muligheter  i Agder. 
      Skal noen dager til Setesdal vesthei i sommer, men kunne gjerne hatt noen tips til andre plasser. Gjerne i lavlandet. 
      Helt topp vis det er fiskemuligheter også 
    • Av Tur123
      Hei,
      Jeg og søsteren min har tenkt oss på en 3-6 dagers telttur. Hun bor i Stavanger og har bil, jeg bor i Oslo uten bil og har i tillegg en hund som skal være med (kan derfor ikke ta buss, men må ta tog..) Har dere noen gode turforslag hvor det er lett for oss å møtes på midten ca? Vi er fleksible i antall dager, men er ikke så erfarne, så gjerne noe som ikke er så altfor krevende. Hunden er også 12,5 år ,så vi kommer til å ta det litt rolig
      På forhånd tusen takk for gode tips, vi venter i spenning
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.