Gå til innhold
  • Bli medlem

Johnsens turlogg Sammen med Magnar og Gro til Bjødnali.


REJOHN

Anbefalte innlegg


Søndagstur en mandag.


PA215224.JPG
Denne helga var jeg egentlig klar for en hviledag å på søndag. Værmeldingen var så pass dårlig at det så ut som om en turfri søndag ville være en god plan. Bestyrerinnen – og været ville noe annet, Selv om det bare ble en kort tur rundt Gruda, ble det en tur,

Nå var mine planer å gå tur på mandag. Værmeldingen var bra, og det ville, for en gang skyld, være mulig å gå tur uten å bli pissevåt. Jeg så for meg en tur i Sandnes.
74944196_2244455042333345_7555735093080227840_n.jpg
Bestyrerinnen hadde andre planer. For det første så ville hun også på mandagstur. For det andre husket hun hva jeg hadde snakket om som søndagstur. Det var en tur rundt Sælandsskogen, Bjødnali og Sjelset.

Denne turen har vi tatt noen ganger, og sent på høsten pleier det å være skikkelige høstfarger og bra forhold her. I år har det omtrent ikke vært frost, og det er fortsatt høstfarger. Det kunne passe bra med en tur til Bjødnali.
PA215253.JPG
Det ble en hyggelig endring i planene. Bestyrerinnen foreslo å snakke med Magnar og Gro, venner som ikke bor langt fra oss. Magnar er fra Suldal og godt vandt med hei og tur. Gro har også gått mage turer, og de var forhåpentligvis klar for en tur med oss.

Da Bestyrerinnen ringte, var de nettopp kommet hjem fra en kort tur, men ville likevel gjerne være med oss. Det er skikkelig kjekt med flere, og vi avtalte kjapt å treffes.
PA215260.JPG
Vi sto på parkeringsplassen i Sælandskogen rundt halv tolv. Det var ikke mange andre biler en vår, men noen andre var også på søndagstur en mandag.

Det er kjekt å være på tur. Det er enda kjekkere å gå tur i flott vær. Og det blir skikkelig bra, om turen går i følge med venner. Vi ble fire på tur denne dagen.
PA215262.JPG
I det flotte været ble det noen stopp for å ta bilder. Det var omtrent ikke vind, sola var bak noen skyer, men det var likevel lyst og fint. Heldigvis var det tørt på steinene oppover Urdådalen. Det gjorde denne delen av turen noe enklere enn om alt hadde vært vått.

Det blir ofte ikke stopp for annet enn saft når Bestyrerinnen og jeg er sammen på tur. Denne gangen ble det en skikkelig pause oppe ved garden på Bjødnali. En hyggelig stund, men det ble kaldt etter hvert.
PA215265.JPG
Etter pausen bar det ut på god grusvei. Selv om det går både opp og ned er det en lett tur til vi igjen står nede på Sjelset og skal ta fatt på stien langs bekken mellom Sjelsetvannet og Taksdalsvannet.

Det er egentlig ganske fint her nede også. Det sto noen målepinner et sted, og det var to karer som drev med oppmåling. Jeg håper denne flotte plassen blir bevart i lang tid fremover. Vi fortjener slike steder å gå tur.
PA215296.JPG
Tilbake ved bilen kunne vi takke for en flott søndagstur på en mandag.

Les hele artikkelen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.