Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er på tur og i går begynte det å sprute fra primusboksen når jeg skulle feste på brenneren, og det sprutet ut en stund, slik at jeg fikk innholdet på hender/ansikt, klær og koleutstyr. Noen som har opplevd noe lignende og/eller vet hva årsaken kan være? Er brenneren trygg å bruke i dag? Turte ikke bruke den mer i går, har ikke så mye erfaring med primusgass at jeg vet om det er fare for brann eller eksplosjon eller ingenting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
35 minutter siden, Heriks skrev:

Holdt du boksen med ventilen rett opp? 

Aha! Takk for tråd, var mest opptatt av om brenneren var varm da jeg nettopp hadde tømt en annen primusboks, så holdt den nok på siden ja, og skrudde sikkert for seint på også. 

Noen formening om jeg kan bruke brenner/gass i dag og om jeg er brannfarlig ettersom det kom på klærne mine? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, beateoh skrev:

Aha! Takk for tråd, var mest opptatt av om brenneren var varm da jeg nettopp hadde tømt en annen primusboks, så holdt den nok på siden ja, og skrudde sikkert for seint på også. 

Noen formening om jeg kan bruke brenner/gass i dag og om jeg er brannfarlig ettersom det kom på klærne mine? 

Bare å bruke og du er nok ikke brannfarlig heller, har nok fordampet nå. Kan jo være at tøyet fortsatt brenner litt bedre om du faktisk tenner på det, men vil påstå at det er en fordel å unngå i utgangspunktet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Chris B.
      Etter en tur i fjor forsvant brenselflaska mi med tilhørende pumpe. Derfor er jeg dessverre nød til å kjøpe en ny. Problemet er at jeg finner ingen butikk som kun selger pumpe, kun brenner med flaske/pumpe sammen. Jeg trenger både pumpe og ei flaske så kan godt være pakke, men brenner har jeg. Brenneren er en primus omnifuel. Noen som kan hjelpe? 
    • Av Overland
      Hei.
      Kjøpte meg nettopp en Primus Primetech som jeg vil ha med meg på tur, tenkte å teste den hjemme men siden jeg er nybegynner med primus og gassbeholder så trenger jeg litt hjelp.
      Har kjøpt to gassbeholdere, en stor og en liten, 2 forskjellige merker. Koblet på den store, men ingenting skjer, ingen lyd og vil ikke tennes. Skrur av gass og bytter beholder. Når jeg skrur  på den minste så begynner den å lage fssss-lyd og gass slipper ut, er beholderen ødelagt? Er det noe galt med primusen kanskje? 

Noen her med erfaring som kan hjelpe? 😊
    • Gjest fightingfalcon
      Av Gjest fightingfalcon
      Hvilken type fuel bruker folk til primusene nå som vinteren kommer?  Jeg er mest vant med gass, men har brukt primus powerfuel og colemanfuel da dette
      har vært det de har hatt på sportsbutikkene. Jeg ser folk handler både på biltema, felleskjøpet og bensinstasjon? Er alt dette 4 takts alkylatbensin, eller er det
      forskjeller? jeg prøvde å finne litt om det på forumet. Jeg leste at noen hadde dårlig erfaring med Cirkle K sin alkylatbensin.
      Prisforskjellen er jo betydelig mellom de forskjellige produsentene. Jeg ser at powerfuel kostet 119,- pr liter sammenlignet med biltema sin til 34,90,- ?! 😮

• Av Stian86
      Hei
      Jeg har en ca 10 år gammel Omnifuel, har byttet O-ringer og vedlikeholdt den etter behov. Tenkte jeg skulle ta en grundig service på den nå pga dårlig effekt og pumpe som lader trykk dårlig. Så jeg demonterte alt som kunne demonteres , men jeg åpnet den "bittelille" skruen på den "metallvinkelen" tok løs den og dro ut den svarte "plastmutteren" som man skrur slangen på brenneren til. Når jeg dro ut den så fant jeg bare rester av blå gummi vet ikke om det er en pakning eller o-ring som har sittet der. Noen som kan hjelpe meg, nå lekker ihvertfall pumpa/flaska som ei sil. Hvilken pakning/O-ring. På de "sprengskissene" jeg har sett er ikke denne delen demontert. Legger ved et bilde så dere skjønner hvor jeg mener.

Er det forresten noen som har eller har link til manual/tegninger på Onifuel v1, kan ikke finne den på primus sine hjemmesider. 

• Gjest fightingfalcon
      Av Gjest fightingfalcon
      Hei! Sommersesongen er her snart og jeg tenkte å skaffe meg en litt større gassbrenner som egner seg til mer 
      enn å koke vann. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal velge en primus easyfuel eller en msr windpro. De er i ca. samme prissegmentet. Er det noen som 
      favoriserer den ene over den andre? Begge ser knall ut, men er en vinglepetter på valg 😅
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.