Gå til innhold
  • Bli medlem

zermatt 2006


coni

Anbefalte innlegg

Noen få bilder av turen til zermatt i juli.

Zinalrothorn

Obergabelhorn

Breithorn traversen (Breithorn Zwilling, Ost-, Mittel- og Westgipfel)

Mens Zinalrothorn var overaskende lett, oppfattet vi Obergabelhorn overaskende vanskelig. Breithorn traversen er nok finest av disse turene, synes jeg.

Turrapport kommer neste år (eller aldri).

post-83-13347443261_thumb.jpg

post-83-133474432614_thumb.jpg

post-83-133474432617_thumb.jpg

post-83-13347443262_thumb.jpg

post-83-133474432623_thumb.jpg

post-83-133474432626_thumb.jpg

post-83-13347443263_thumb.jpg

post-83-133474432633_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flotte bilder det der ..... særlig det med Matterhorn i venstre billedkant. Har vært i Zermatt & omegn selv, og vet hvor storslagen naturen i dette alpe-område av Sveits egentlig er! :)

Jotunheimen blir liksom litt pinglete i forhold ..... :oops:

__________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart de mest heftige delene av alpene er en høyalping etasje over Jotunheimen, et skritt videre på veien mot Andes og Himalaya liksom. Breithorn traversen med alle nordflankene og alle brefallene gir et mye mer Himalayask inntrykk enn Jotunheimen. Men Jotunheimen med sine naturdaler er og blir Jotunheimen og bare Jotunheimen er Jotunheimen. Men nok om Jotunheimen.

Flotte bilder Coni. De er jo mer storslagne enn de i boka til R. Goedeke! Du kunne nok spandert litt større oppløsning, men likevel. Det klør etter å komme til alpene.

Ser av R. Goedekes bok at både Zinalrothorn og Obergabelhorn er gradert AD-

Hva er det etter din mening som gjør sistnevnte markert mer krevende?

For øvrig, hadde det vært veldig artig og lest turrapport!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: Til Rune: Der er ikke noe pinglet ved Joutunheimen - det er ikke høyden der er saken, men det alpine, og det er der rikelig av i Joutunheimen.

Siden du er dansk, skal det kanskje ikke så mye til for å imponere ..... :wink: Neida, fra spøk til alvor; jeg mener selvsagt ikke at Jotunheimen er pinglete, men i forhold til den høyalpine delen av alpene, blir Jotunheimen en slags lillebror ..... ingen tvil om det!

NB: Jeg mener selvsagt ikke å si noe negativt om Jotunheimen, selv om det kanskje kunne oppfattes slik.

__________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnte vel at ikke var ment nedlatende.

Proposjoene er jo større,tindene er høyere,men tar man heimens vesentlig nordligere

beliggenhet i betraktning,må man høgt opp i Alpene for å møte de samme klimatiske

betingelsene.

Slår meg at man kan gjøre seg noen lignende refleksjoner i forholdet Alpene versus Himalaya!!

Synes meg å bli helt galt, det uten å ha erfaring fra disse fjellområdende selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er dansk, skal det kanskje ikke så mye til for å imponere ..... :) Neida, fra spøk til alvor; jeg mener selvsagt ikke at Jotunheimen er pinglete, men i forhold til den høyalpine delen av alpene, blir Jotunheimen en slags lillebror ..... ingen tvil om det!

NB: Jeg mener selvsagt ikke å si noe negativt om Jotunheimen, selv om det kanskje kunne oppfattes slik.

__________________________

Rune.

JEG ER IKKE DANSK!!!!!!!

Bildene har over en megabyte i opriginal, men jeg får dem ikke inn på fjellforum. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.