Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Rider-M. Lett og billig liten sak. Det er en konkurrerende gimbal fra  Feyutech som er vanntett ute nå. Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte den i stedet for å filme fiskevideoer, padling osv. men samtidig så kan ikke den bytte batterier. Den må lades med eksternt batteri. Så det funker ikke så godt på lengre sykkel eller padleturer med mye filming.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en sti! For en utsikt! Det så veldig bra ut der.

Synes gimbalen fungerer bra også, ser jo tidvis ut som en drone 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Mammut94
      Hallais! Ser at det sies litt forskjellig på flere steder, så jeg lurer på om noen vet noe om topplokket på Xenith 105L? Noen steder sier de at topplokket kan tas av og brukes som "dagstursekk/topptur" mens andre steder skrives det at dette var bare noe som de eldre modellene hadde, og at man nå ikke har det lenger. Noen som vet hva man får hvis man kjøper nå? Noen teder sier de at den europeiske modellen ikke har det topplokket som kan tas av, og at bare den amerikanske modellen har det...?
      Takk.
    • Av Steven Bergsnes
      Har en Norrøna Recon 125.
      Den begynne bli nåke slitt å eg ønske en mindre sekk.
      Ser for meg 75-90 liter. 75 kan muligens bli litt liten med packraften, utenom det er 75 perfekt.
      Eg velge komfort i utstyr fremfor gram å volum, tar det tyngste i min sekk og det letteste i sekken til dama.
      Eg e veldig opptatt av slitestyrke i det eg har. Recon sekken e ca 8-9 år å den held enda men volumet blir altid utnytta 😅
      Kjøpte en Lundhags Gnaur 75 da den skulle være slitesterk og ja håndtaket forsterket men d røyk på tur nr 2. Utenom det, en fin sekk men den ryk ut døra pga manglende kvalitet.
      Slitestyrke, bærekomfort og funksjon. 15-25kg i last alt etter turen.
      Vil ha øks, silkysaw, fiskestang, paddleårer på utsiden. So helst gode festemuligheter på sidene.
      Ikkje et must men ser det som ekstremt positivt om det også er feste for pulkdrag på hoftebelte.
      Vurdere Osprey Xenith i 75 eller 88. Andre forslag?
    • Gjest fightingfalcon
      Av Gjest fightingfalcon
      Jeg kjøpte for litt siden en norrøna para ranger på xxl og gleda meg til å ha sekk i åresvis. Alle skryter veldig av norrøna sine sekker og servicen de yter. Jeg har lest om folk med flere år gamle synkroflexsekker som har brukket, og de har fått hentet seg en ny sekk "no questions asked". 
      På den første turen så jeg at sømmen på den ene stroppen hadde begynt å gå opp. Jeg turte ikke å gå videre fordi det så ut til at den skulle ryke. Jeg antok at dette var en produksjonsfeil ettersom den knela på første turen med moderat oppakning. Da jeg dro til xxl fikk jeg beskjed om at denne måtte sendes inn, selv om de mente det var produksjonsfeil. De belaga meg på å være uten sekk i 3-4 uker for å rette opp dette. Dermed var halve sommeren ødelagt. Jeg synes det var et ganske tungrodd system og ringte norrøna. De kunne tilby meg å sende inn sekken, for å så få et gavekort på norrøna.no og måtte bestille en ny sekk. Jeg spurte om jeg kunne dra innom den offisielle norrønabutikken i byen, men det var ikke mulig. Vanligvis når jeg kjøper en vare som er ødelagt før jeg får brukt den, så har jeg fått en ny vare uten spørsmål. Er det flere som har opplevd dette? eller er det rimelig at man skal være sekkeløs i 4 uker etter første tur?
      Jeg endte opp med å bruke fornøydgaranti og leverte tilbake sekken. Vanligvis liker jeg godt å kjøpe norske produkter fordi man støtter opp og kan få god service innen kort tid(sånn er det med Helsport hvertfall). Men etter dette endte jeg opp med en Gregorysekk. 

• Av Tufsingen
      Bare lurer. Hvilken sekk ville du ha brukt? Føler valget mitt på exos 58 er bra men kan jo hende jeg er helt på bærtur. For turen min i år så burde den vel være bra

• Av Fjellfilmeren
      Over: Første strøk viser den store kontrasten
      Det var helt klart en ny og annerledes opplevelse å skulle bruke ferien på å jobbe dugnad for DNT. Argumentet jeg la frem for familien for å få det til, var at vi hadde jo måttet gjøre tre-fire ganger så mye arbeid hver eneste sommer dersom vi kjøpte vår egen hytte. Ved å bruke DNT hyttene så fordeler man vedlikeholdet og kostnadene utover mange, samtidig som man oppnår frihet og kan overnatte på en ny plass hver sommer, hele livet.

Over: Malermester Sebastian tar sørvest-veggen alene.
      Selve oppholdet gikk faktisk lekende lett. Leander (11) forlangte å få male utedoen på egenhånd, mens storebror Sebastian (14) tok flere av hytteveggene helt alene. Arn (1,5) malte seg selv. Barnepass nær maleutstyret var en fulltidsjobb. Etter en sikkerhetsopplæring med øksa så ble det plutselig produsert ett årsforbruk med opptenningsved i vedboden. At vi hadde mer enn nok brydde ikke guttene seg noe om. Hugging var moro!

Over: Arn (1,5) imiterer de voksne.

Over: Arn nyter late og frie dager på Reinsvassbu. Ekte hverdagslykke med kakao rundt munn.
      Besøk fikk vi en del av, og vi møtte mange kjekke mennesker, som hver på sin måte gjør fjellivet rikere. Særlig minneverdig er mannen som malte ytterdøra på Reinsvassbu forrige gang. I 2008 eller 2009. Dengang kom han over en lapp på bordet som fristet besøkende til å ta i et tak. Det gjorde han. I 2014 kom han altså tilbake til Reinsvassbu samme dag som døra fikk første strøk om igjen.

Over: Lene Strøm gjør inngangsdøren klar for maling
      Det tok ikke lang tid å male selve hytta. Etterhvert var det bare vinduer, dører og karmer igjen. Maling har som kjent lang tørketid, så det ble svært god tid til late dager i solvarmen. Akkurat disse dagene vil jeg huske i lang tid fremover. Som gründer med eget filmselskap har jeg mye å tenke på, og disse late dagene på gresset foran Reinsvassbu var de første på flere år hvor jeg kjente en total indre ro og tilfredshet.

Over: Utsikten mot Slotthøa kan ta pusten fra enhver.

Over: Varme arbeidskarer setter pris på en dukkert i brevann en lat sommerdag.
      Barna innrømmer i ettertid at de ikke akkurat hadde gledet seg til å sløse bort ferien på å male Reinsvassbu. Men det tok heldigvis ikke mange timene før motvillighet gikk over til glede. I ettertid er det et svært hyggelig minne som de ser lykkelig tilbake på. Jeg vil nok tro at mye av gleden kommer fra alle de hyggelige menneskene som besøkte hytta mens vi var der. De hadde ikke besøkt oss om vi eide en privat hytte med gjerde rundt.

Over: Det ble selvsagt også tid til fjellturer i området rundt hytta. Ungguttens stil står det ikke tilbake på.
      Vi gleder oss allerede til neste års dugnad.
      Fjellhilsen fra Martin Gjellestad

Over: Reinsvassbu ferdig beiset sommeren 2014.

Over: Utsikten mot Vikebotn. Stien fortsetter til høyre og inn i bildet, før den ender opp i smellvakre Eikesdalen. Aursjøveien krysser ned til Sunndal en 8-9 km bak fotografen.
      Artikkelen stod først på trykk i Molde og Romsdals Turistforening sitt medlemsblad for 2014.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.