Gå til innhold
ost

Underquilt fra Isbjørn

Anbefalte innlegg

Jeg ser at Isbjørn har lagt ut underquilt på hjemmesiden sin. En tre-sesongs og en vinterversjon, 1500 og 1800,-.

Tre-sesongs veier 1,2 kg, og pakkes i en 30-liters sekk.

Skjult lenke - logg inn for å se den

Hvis noen her skaffer seg slik hadde det vært strålende med en bruksrapport! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Bendikb skrev:

Spennende, er for lite utvalg av underquilter på det norske markedet i dag. Synd at den veier så mye..

Hva er akseptabel vekt på en UQ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det varierer vel fra person til person.

Mine veier 609 gram for 3-sesongs (-6 grader) og 893 gram for vinter (-29 grader). Volumet er også en del mindre når det er pakket.

Prisen er derimot noe annet. Mine veier ca halvparten og kostet ca dobbelt så mye. For de som vil ha noe i nærheten av hytta, eller til pulk på vinter er det fin pris sammenlignet med mye annet.

Endret av belowyn
TIlleggsinfo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, ost skrev:

Hva er akseptabel vekt på en UQ?

For meg bør den ikke overskride 1 KG, jeg har en underquilt i dag som ligger rett over 1 kg og har holdt meg komfortabel ned til rett under 0 / -4 grader. 
Men som med alt annet ser jeg på volum og vekt, å det finnes som Skjult lenke - logg inn for å se den skriver andre alternativer, men de koster igjen mer. 

Cumulus fra Polen er et selskap jeg har vurdert mye i det siste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Humbug
      Min ruslebror Asbjørn, hans hund Tyri, og jeg har vært på en medstrømsekspedisjon i Sølendalen. Videobevis her:
      Og to ferdige episoder av en nært forestående trilogi i fem deler her:
      Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Rino Holt Larsen
      Topquilt er kjøpt
      Heisann
      Om noen der ute har en topquilt til hengekøye til salgs, så er jeg interessert i å kjøpe.
      Helst syntetisk isolasjon, men sier ikke nei til dunfylt.
      Topquilten bør tåle minimum tre sesongers bruk, gjerne ned mot 7-8 minusgrader.
      Kan vippse før forsendelse.
      God sommer

Mvh
      Rino HL
      Fredrikstad
    • Av Bene
      Familie på fire som ønsker turtips. Har telt og hengekøyer. Ønsker ikke å gå langt, men ha bil i nærheten og gjerne forflytte oss fra dag til dag. Ønsker utsikt (vidde, fjorder, fjell, høyder) , nærhet til vann. Bor i Vestfold, og tenker en grense på max 40 mil i omkrets. Noen som har gode og konkrete forslag?
      Mottas med takk! 
    • Av Memento mori
      Skjult lenke - logg inn for å se den har kommet med Segl i XL til 499 inkl oppheng, må jo være en knallpris.

Den ser ut til å være i god kvalitet, som Amok tydeligvis er. 

Samme opphenget som på de nye Draumr køyene. Enkel og rask å sette opp ingen karabiner, ulempen er at du kan glemme igjen opphenget. 

Bør muligens lage en ridgeline til den. Da blir bøyen rett hver gang. 

Testet den uten å ta av skoa, bare for å strekke ryggen. Det merkes at det er kaldt i ryggen uten isolasjon. Men den er lett. Blir nok med i sekken på dagsturer, hvor det er fint vær og det er muligheter til å strekke ryggen. 
      Det er ingen instruksjon bare masse advarsler. Litt liten pakkpose etter min smak. 
    • Av ost
      Hei. 
      Nå som importprisen skyter i været er det ikke så interessant å importere fra uniten. Jeg hadde egentlig tenkt på å skaffe meg en warbonnet thunderfly, men det utgår.
      Mønesnorlengden på thunderflyen er 11 feet, altså 335 cm. Regner med at jeg ikke bør gå under den lengden. Men vil samtidig tenke vekt og pris og form. 
      Så: har noen gode forslag til tarp tilgjengelig på det norske markedet for en warbonnet blackbird xlc?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.