Gå til innhold
  • Bli medlem

Baking i felt


runegutt123

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse

Du får tak i sånt i USA.

Kjøpte min på ebay. Det er en kombinert grill, ovn og kokekar for primus.

Ikke helt lett å få tak i.

Helt ordinære kokekar gjør susen, spesielt hvis man setter to gryter ( nest største og største) inni hverandre, og legger en rist opp, med et par aluminiumsfoliekuler under.

Fyr på lav varme, så går alt bra.

Muffinsmix selger de i dagligvarene i Sverige, ser ut som melkekartong, ha i 2,5dl van, rist, fyll i former, steik.

Jeg kan også anbefale Colemanovn

5010B700_x200.jpg

Den veier ca 1,5 Kg (tror jeg har ikke veid min)

Den er sammenleggbar, sånn at den går i sekken.

Og med litt "frisering" går det en grandiåsa inni.

Brukte Colemanovn på ei helg for skytterungdom for et drøyt år sida. Gjett om dem orga seg fråssenpizza :wink:

Den har termometer i døra, og rist som kan settes i forskjellig høyde.

En gærn primussamler fra England, baker bløtkake på tur med sin ovn.

Ordentlig mat, med forrett, hovedrett og dessert tar fliren av de fleste turkompiser :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit:

Her kan man finne slike ovner, måtte jo bare google med en gang jeg så dette!

http://www1.shopping.com/xPC-Coleman_Coleman_Outdoor_Camp_Oven

Det står forøvrig at den veier 7lbs og tar jeg ikke helt feil tilsvarer det litt over 3kg, men det er kanskje verdt det alikevel?

Kan jo også legge til en ting til :wink:

På linken ovenfor er det ingen som sender denne ovnen til Norge :wink: (ut å lete mer..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke spesielt dyr i USA, men den koster endel i transport.

Jeg går å venter på en helt ny colemanovn. Tenker å selge den.

Har et par nydelige Colemankontakter :wink:

Synd portoen er så j.... dyr, og at tolla innimellom går berserk. (180,- bare for å tollbehandle er u-koselig)

Ovnen er ihvertfall konge.

Fikk en gammel en som en del av noen primusser jeg kjøpte til samlinga. Og etter å ha prøvd den, ble den endel av utstyret for "imponatorturer"

Har også bensindrevet strykjern.

Skal drasse det med på en eller anna fisketur hvor svigermor er med.

Hun er glad i teltturer, og fullstendig strykoman. Tenkte å spørre om hun kan stryke meg ei skjorte mens jeg fisker.

Regner med hun blir lang i maska når jeg haler frem strykjern og skjorte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en kakeboks (metall) og sett inn en rist (fra engangsgrill)

Vips ovnen er laget. Bare undervarme er et problem, kompanseres med mer vekt: en plate med spalter rundt i bunn ca 1 cm opp, og isolering av boksens topp og vegger. (steinull)

Nå begynner det å bli noe å bære på, men fortsatt lettere en abu-røken som også funker som liten ovn på primussen.

(i hvertfall gjør min merkeløse kopi det)

Mye å dra på , gøy å ha testet.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den steinovnen skal testes til helga, planlagt å steike brød i den, samt koke ferskt blåbærsyltetøy (hvis jeg finner nok bær..)

Så skal alt bli en bra frokost på søndag tror jeg :(

Men det med portoen, hvorfor ikke vurdere noe slikt: http://www.jetcarrier.com/default2.asp

Fant tips om det her på forumet et sted, men husker ikke hvor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, siden det var så fint vær idag her nede i sør kunne jeg ikke dy meg lenger, jeg fikk dratt med meg en kamerat som jeg overbeviste at det kunne bli morro å lage en steinovn! Jammen ble han med etter litt om og men, tenkte jeg skulle dele resultatet med dere her.

Planen er som sagt å steike brød i den og etter prøvesteiking av pølse idag har jeg stor tru på det! Ovnen var heit etter under en time med fyring!! Og i tillegg var hele åsen full av store blåe søte bær så helgas tur blir nok bra :D

post-1657-133474434365_thumb.jpg

post-1657-133474434374_thumb.jpg

post-1657-133474434383_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det går også ann å lage muffins på bål. Kutt av toppen på en appelsin, hul ut appelsinen, hel røre oppi, sett på toppen igjen. Så pakker du dette inn i aluminiumsfolie og steker på glør i ca 20 minutter...smakker snaskens :?

Hilsen Liven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Det går også ann å lage muffins på bål. Kutt av toppen på en appelsin, hul ut appelsinen, hel røre oppi, sett på toppen igjen. Så pakker du dette inn i aluminiumsfolie og steker på glør i ca 20 minutter...smakker snaskens :)

Hilsen Liven

Genialt!

Og her er en liten video av hvordan det ser ut ute i felten :D

http://www.fliqz.com/aspx/permalinkblank.aspx?vid=5f8c73eef42c46e6972257ea35df8f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også ann å lage muffins på bål. Kutt av toppen på en appelsin, hul ut appelsinen, hel røre oppi, sett på toppen igjen. Så pakker du dette inn i aluminiumsfolie og steker på glør i ca 20 minutter...smakker snaskens :-)

Hilsen Liven

Oi! Skal prøves til helgen! Håper på mange glade ansikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.