Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjell Ivers mål for 2018


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg loggfører turer på min egen side https://fjelltrimmen.no/ 

image.pngJeg har nok ikke sjans til å komme opp i samme antall som topptrimmerne her jeg bor. Jeg ligger langt utenfor listen med mine 74 bestigninger..

Målet mitt for året er å komme opp i 100 bestigninger, og det tror jeg skal gå bra, om det ikke legger seg mye is. Problemet for meg er at jeg ofte har rene arbeidsturer på turene mine, slik at jeg går flere turer hver dag. Det skal gå minimum 24 timer mellom hver bestigning, så jeg får ikke registrert de.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som turnusarbeider går denne friperioden ubønnhørlig mot slutten, og jeg kan gjøre opp status med 76 bestigninger til nå i år. Målet er minst 100

Dagens tur til Torghatten var usedvanlig vindfull, med alle 4 årstider på samme turen. Det legger seg snø i fjellene og temperaturen er lav til årstiden. Det er fortsatt grønt på trærne, så det er hardt å være trær i all denne vinden.

IMG_0158.JPG

Jeg har ellers brukt mye tid i arbeid for fellesskapet. Var en tur på et høyere fjelltrimfjell (Ørtind) og festet skiltet på toppen med wire. 759 meter opp.

IMG_0135.JPG

Var også en tur og så etter en tørrere sti opp til et annet fjelltrimfjell (krokneshesten). Blir kjent på mange plasser om ikke annet.

IMG_0137.JPG

Jeg kommer til å poste i denne tråden når jeg går fjelltrimfjell fremover.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har nå kommet opp i 91 bestigninger og målet for året som er 100 er innen rekkevidde.  Min innsats er ikke stor i forhold til de andre, men det av og til får man ganske fine turer.

Fjell på bare 300 høydemetre kan se ganske spenstige ut fra rette vinkel.

IMG_0391.JPG

IMG_0423 (1).JPG

IMG_0428.JPG

IMG_0430.JPG

Dagens tur gikk til Holmshatten - en flott topp i Bindal på 620 meter - rett fra ferjeleiet..

IMG_0449.JPG

IMG_0446.JPG

Flott ustikt mot nord..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Årets mål med 100 topper er nådd for min del.

Selv med såpass mange turer, når jeg ikke opp til bunnen av listen en gang. (Det er ei dame som har 465 toppbestigninger til nå. Utrolige greier)

image.png

IMG_0494.JPG

Fjellene har fåt mye snø, og det har stedvis vært tunge turer i det siste. Og så er det elementære ting som å huske gamasjer og klesskifte... Skiene er jo snart et godt alternativ..

IMG_0483 (1).JPG

IMG_0468.JPG

Hilstadfjellet hadde mye snø og ingen hadde gått før meg. Våt snø på en bro, og jeg falt så lang jeg var. I samme øyeblikk som jeg falt visste jeg at stavene ville knekke. Det var min samboers staver, helt nye, så der fikk jeg plutselig anledning å kjøpe en julegave til henne som hun jo nå virkelig trenger! Stavknekk er bedre enn lårskade for min del - hadde et par slike lårskaderforrige vinter, og jeg syns jeg kjenner det enda.

IMG_0472 (1).JPG

Jeg har fortsatt en uke ferie igjen, og jeg har 2 fjell som er krevende og som vi normalt ikke går på nå, men som jeg satdig vurderer å tråkke meg opp på. Truger er et alternativ for meg der.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.