Jump to content

Hardangervidda øst, fiskekort september

Joachim V

Recommended Posts

Annonse
  • Det er riktig at fisket er stengt - de fleste steder.  Men jeg var for noen år siden i september, faktisk ganske sent også i Kosadalen og i Skjortevassdraget på oversiden av Mår.  Søk på Mårbu på "godtur.no". 
  • Nedenfor har jeg sakset seilingstidene for "Mårfjord som går mellom Synken og Mårbu. 
  • Ta kontakt med Bendik for ytterligere informasjon.  
  • NB.  Langs breddene av Skjorteåe er det ganske tett vegatasjon av vier, noe som gjør fluefiske til en utfordring.  Dersom du velger dette vassdraget gå oppover på HØYRE side.  Når du kommer opp til vannet ved Skjorteseter vil du skjønne hvorfor.  På høyre side av vannet er det fast og fin grunn, mens på venstre siden er det bare myr.
  •  
  • Fra ca. 10.09-24.09: Ordinære fredag, lørdag og søndagsruter

samt på bestilling.

Kaptein Bendik Prestegården, mobil: 90 22 74 74/90 11 59 74

• Like 1

På 11.9.2018 den 7.48, Tom42 skrev:
  • Det er riktig at fisket er stengt - de fleste steder.  Men jeg var for noen år siden i september, faktisk ganske sent også i Kosadalen og i Skjortevassdraget på oversiden av Mår.  Søk på Mårbu på "godtur.no". 
  • Nedenfor har jeg sakset seilingstidene for "Mårfjord som går mellom Synken og Mårbu. 
  • Ta kontakt med Bendik for ytterligere informasjon.  
  • NB.  Langs breddene av Skjorteåe er det ganske tett vegatasjon av vier, noe som gjør fluefiske til en utfordring.  Dersom du velger dette vassdraget gå oppover på HØYRE side.  Når du kommer opp til vannet ved Skjorteseter vil du skjønne hvorfor.  På høyre side av vannet er det fast og fin grunn, mens på venstre siden er det bare myr.
  •  
  • Fra ca. 10.09-24.09: Ordinære fredag, lørdag og søndagsruter

samt på bestilling.

Kaptein Bendik Prestegården, mobil: 90 22 74 74/90 11 59 74

Fiskekort?

På 12.9.2018 den 15.57, Vidvandre73 skrev:

Skjåk:)

Ingen nærmere Østlandet? :)