paddelunde Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 Jeg har et STS Ultralight liggeunderlag som jeg elsker. Superlett, meget behagelig og veldig komprimerbart. MEN, jeg skal på tur snart og da kan det falle snø den første måneden. STS Ultralight har ingen isolasjon. Jeg skal være på tur i seks måneder og har egentlig ikke noe lyst til å ha med meg et tyngre underlag, men heller ta et vektpåslag den første måneden. Hva er den beste og letteste løsningen? Quote
+TheSleepwalker Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 Burde vel funke med et skumplast? Quote
+Blaser Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 Jeg bruker STS med denne, https://www.skittfiske.no/mammut/142828/mammut-alpine-mat-exp-189cm-x-59cm-x-1-4cm?gclid=EAIaIQobChMI_LXW_66j2QIVzMmyCh2dSgoCEAQYASABEgJ6AfD_BwE Quote
paddelunde Posted February 13, 2018 Author Posted February 13, 2018 Denne er ikke dum, @Blaser! Jeg tenker at jeg kommer til å skjære av noe slik at det kun blir fra hofta og oppover også. Den andre tanken min var å fylle en Nalgene med kokende vann og legge i posen, men pga strålevarmetap så tror jeg ikke det er nok Quote
+Blaser Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 evt, jeg skal forsøke med dette under STS: http://www.outnorth.no/relags/nodfilt-guld-silver noe usikker på holdbarheten....men lett og kompakt ja. Quote
paddelunde Posted February 13, 2018 Author Posted February 13, 2018 Spørsmålet er hvor godt det fungerer mot strålevarme. Det er jo helt optimalt for å beskytte mot vær og vind, fungerer jo som en termos. Men mer usikker når det gjelder underlaget Quote
+Blaser Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 ja, gull siden er mot strålevarme. Sølvsiden er varme refleksjon. Dvs sølvsiden mot underlaget. Quote
paddelunde Posted February 13, 2018 Author Posted February 13, 2018 Det er jo en artig og superlett løsning isåfall. Spennende løsning Quote
paddelunde Posted February 13, 2018 Author Posted February 13, 2018 Tror kanskje jeg klipper til det underlaget du sendte til å passe hofte til skuldre. Da reduserer jeg vekten på underlaget ganske betraktelig også. Dobler som sitteunderlag Quote
Omnilite Posted February 13, 2018 Posted February 13, 2018 39 minutter siden, paddelunde skrev: Denne er ikke dum, @Blaser! Jeg tenker at jeg kommer til å skjære av noe slik at det kun blir fra hofta og oppover også. Finnes i "tilskjært" utgave: Mammut Alpine mat UL veier 135g Quote
Recommended Posts