Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Erfaringer med EXCURSION 88 ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter havari på mine Fischer 109 vurderer jeg å prøve Fischer EXCURSION 88. Er det noen som har noen erfaringer med disse ? Jeg er 186 høy og rett over 80kg, Lengste EXCURSION 88 er 189cm så jeg lurer på om disse blir for korte for meg ? Mitt bruksområde er fjellrypejakt, turer med pulk/ sekk.. Eventuelt andre forslag ? 

Kommer til å bruke bindiger og sko jeg har fra før. Voile 3 pin og svartisen sko..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Barnum
      Hei!
      Jeg vil gjerne ha felleski (integrerte feller) på fjellski med stålkant, og ser f.eks. på Madshus Fjelltech.
      Er det noen som har erfaring av disse? 
      Går det å bruke BC skisko til dem (dvs. finnes det BC-bindinger til dem)?
      Takker for svar!
    • Av Marius Engelsen
      Noen som har prøvd både Fisher sitt system, og Åsnes sitt system, som kan si noe om det er stor forskjell på gliden mellom de to? Lurer på om fraværet av fellelås har særlig betydning, eller om det er stort sett lik glid.
      Jeg bruker foreløbig Åsnes, og en stor fordel er at det er så lett å ta av og på fellene selv, uten å ta av skiene.
    • Av Barnum
      Hei!
      Prøvde Fischer XC Control 17/18 i størrelse 42. Vanligvis har jeg 41-42 i skor, men disse var for små (tærne buttet mot).
      Er det flere som har opplevd at Fischer er små i størrelse? 
    • Av Barnum
      Hei!
      Noen flere her som har felleski med Rottefella Move?
      Jeg kjøpte det til Madhus Ultrasonic felleski og jeg er storfornøyd. 
      Men det jeg stusser litt over er at det ikke er så stor forskjell når jeg flytter bindingen.
      Første gangen var jeg ute i litt harde spor, og da hadde jag veldig god glid og "ikke helt spikerfeste" når bindingen var lengst foran.
      (Lengst foran er best feste, dårligst glid.)
      Nå i helgen var det litt trått føre, og jag hadde veldig bra feste også med bindingen lengst bak.
      Hadde kanskje trott at plasseringen av bindingen skulle gi større forskjell.
      Men totalt er jeg altså storfornøyd, har aldri hatt bedre ski
      Takker for synspunkter!
    • Av Stig Stormo
      Hei!
      Er på utkikk etter fjellski for å fortsette turen etter der løypa tar slutt. Terreng hovedsaklig lett kuppert, men bør tåle en tur til topps også. Går som oftest med sekk, men pulk kan også bli aktuelt.
      Har fått anbefalt Fisher sine Traverse 78. Dette er en smørefri ski, med mulighet til feller i tillegg.
      Ønsker erfaringer på denne skia, hva fungere godt og hva fungere ikke fullt så godt.
      Ser de er litt brede for spor. Hvordan går de i litt slitte spor og hvor retningsstabile er de for å gå utenom sporet men likevel på preparert område?

Mvh
      Stig

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.