Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-solbriller - kjekt å ha eller ikke?


Rino Holt Larsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Min erfaring er at det er stor forskjell på solbriller. Viktigst er det å ha skikkelige briller på snøen, på vårskiturene eller på breen når det er skarpest lys. Jeg har prøvd gode og dårlige briller og merker godt forskjellen. Med dårlige briller blir øynene fort slitne. Jeg kan sterkt anbefale Cebè Athlon. De er lette og har utskiftbare glass, også forskjellig typer glass. På turer i skog og mark uten sterkt lys er solbriller ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte de brillene du henviser til på brekurs i sommer (og også på senere turer). Jeg skal ikke ta stilling til pris i forholdt til verdien du føler du får igjen, men brillene fungerer slik de skal. De er lette, sitter godt fast, i hvertfall på meg (ja, ja, tjukk i hue osv... :wink: ). Det følger også med små "sidedeksler" som ekstra beskyttlese mot sidelys. En viktig ting er også at det følger med hardt etui - så det bare å slenge de ned i sekken uten å tenke mer på det.

Oppsummering: Et helt brukbart kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.