Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatring i Telemark?


Torben

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her og håper noen kan hjelpe meg videre. Bor akkurat nå i Åmdals Verk, i nærheten av Dalen (Telemark; bare for sommeren).

Søker gode områder i nærheten for å klatre, hørte at det er godt i Nissedalen. Problemet er at jeg er alene og kan bare buldre eller trenger en eller flere andre for fjellklatring. Har noen adresser (online, tel.nr. eler lignende) av klatreklubber her i nærheten? Er ikke så godt kjent med område her...

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved Hægefjell vest for Nisser er det klatrecamp om sommeren. Der finner du nok noen å klatre med. Fant en brukbar link her : http://breogfjellsport.no/articles.php?articleID=319&s_id=6. Jeg var i området i november i fjor, da var det stille. Nisser har noen flotte sandstrender, så her er det muligheter for en avriming etter en varm dag i sydvendt fjell.

post-480-133474422971_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et aktivt klatremiljø i Nissedal/Treungen for noen år sida, hvordan det er nå vet jeg ikke.

Men området, særlig Hægefjell er mye besøkt. Det er også et opparbeida buldreområde under sørsida av Hægefjell. Ang. klatremiljøet der, ta kontakt med Bjarne Reime som driver Nisser Camping (Fjone).

Finnes også en del klatreruter i Fyresdal og mye i Setesdal. Sistnevnte er jo ikke lange kjøreturen, det fåes kjøpt klatrefører på turistinfoen i Valle.

Jeg har gått noen ruter i Roholdtsfjell (Vrådal), men der er såvidt jeg vet liten aktivitet. Har funnet ei boreboltrute der, så der har vært andre.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.