Gå til innhold
  • Bli medlem

Kano opp til Femundsmarka.


KrisAVik

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skal om noen få dager ta meg inn til Femundsmarka fra Røosen, og jeg vil gjerne ha kanoen med meg.

Jeg ser det står litt av hvert om dette temaet her inne, men finner ingen klare svar på om det er mulig for en mann alene og klare dette opp mot Roasten.

Kanoen min er av Halse typen og veier 36kg.

Jeg har påmonterbare hjul som kan benyttes dersom det trengs.

Er det noen her inne som vet om løypene mellom Røosen og Roasten er gode nok til å bruke hjulsettet på?

Jeg har en oppblåsbar kano også, men den er ikke helt til å stole på der inne tenker jeg..

 

Setter pris på litt innspill her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Tenker i utgangspunktet at deler av stien fra Røoset til Roasten er av en slik karakter at det kan gå å frakte kanoen slik, da den til tider er ganske slett og fin. Mellom Røvollen og Roasten blir stien noe mer kronglete med parti av steinur. Du vil nok komme til å "jobbe" litt på tur opp, men når du setter kanoen ut på Roasten er det verdt det, da er du midt i smørøyet :)

Jeg kom hjem fra tur i Femundsmarka i går kveld. Jeg gikk fra Røoset opp til Roasten, når jeg nærmet meg Roasten hørte jeg stemmer fra elva. Der så jeg to som nok har sett mye Monsen på TV, de kom vassende i vann opp til livet opp elva med en kano på slep. Ikke akkurat slik jeg ville startet turen min i Femundsmarka :) For noen år siden startet en kompis og jeg kanoturen ved Røoset og da bar vi kanoen, en nedpakket Ally, sammenslått opp til Roasten etter stien :) Jeg synes at det fineste startstedet for kanotur i Femundsmarka er å starte ved Käringsjön i Sverige :)

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.